۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۴

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اعلام کرد؛

تقویت مهارت‌های فرهنگی و آموزشی لازمه پرورش خلاقیت در دانش‌آموزان

تقویت مهارت‌های فرهنگی و آموزشی لازمه پرورش خلاقیت در دانش‌آموزان

سنندج_ رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: تقویت مهارتهای فرهنگی و آموزشی لازمه شناسایی استعدادها، پرورش خلاقیت و آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر رویکرد اصلی در فعالیت‌های تابستانی را آموزش مهارت‌های زندگی با تکیه بر شعار «دانش‌آموز پویا، تعالی، توانایی و فردایی بهتر در سایه تدبر و بصیرت قرآنی» عنوان کرد و گفت: این فعالیت‌ها از یکم تیرماه تا ۲۰ شهریورماه جاری برگزار شد.

محمدی گفت: تابستان امسال ۱۷ پایگاه فعالیت‌های تابستانی به صورت متمرکز در مدارس استثنایی سطح استان و غیرمتمرکز در سالن‌های ورزشی اداره‌کل بهزیستی، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و هیأت‌های ورزشی جانبازان و معلولین، نابینایان و ناشنوایان در راستای کیفیت بخشی و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دایر شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با اشاره به غنی‌سازی اوقات فراغت به عنوان یکی از مهم‌ترین فرصت‌های تربیتی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور ۷ گروه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دختر و پسر در تابستان جاری در پایگاه‌های فعالیت‌های تابستان انجام شد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های تابستانی مبتنی بر ساحت‌های ۶ گانه سند تحول و مهارت‌های زندگی است، گفت: تقویت هویت ملی و دینی، استمرار فعالیت‌های فرهنگی، تربیت بدنی، مهارتی و آموزشی از اهداف برنامه‌های تابستانی اوقات فراغت است.

محمدی بر لزوم تقویت مهارت‌های این دانش‌آموزان صرفنظر از محدودیت آنها تاکید کرد و گفت: می‌توان ظرفیت‌های ارزشمندی را در زمینه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، هنری را در آنان شناسایی و در جهت تقویت آن گام برداشت.

برنامه‌های غیررسمی تأثیری بیشتری در روند تقویت و پیشرفت دانش‌آموزان دارد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان و گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان فرصت‌های بزرگ یادگیری، تربیت تمام ساحتی و رشد همه جانبه آنان را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در تابستان مدرسه تعطیل است اما تربیت و پرورش تعطیل نیست، افزود: برنامه‌های غیررسمی و بدون اجبار تأثیری به مراتب بیشتر در روند تقویت و پیشرفت دانش‌آموزان دارد.

محمدی با بیان اینکه برنامه‌های تابستانی آموزش و پرورش یکی از برنامه‌های مهم و اساسی دستگاه تعلیم و تربیت است، افزود: فعالیت‌های تابستانی یکی از بسترهای اصلی شناسایی و هدایت استعدادها ومهارت‌های دانش‌آموزان، تثبیت یادگیری و ارتقا مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان است.

کد خبر 5892965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha