۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱

رزمنده دوران دفاع مقدس:

اتحاد و همدلی رمز موفقیت پیروزی‌های دفاع مقدس بود

اتحاد و همدلی رمز موفقیت پیروزی‌های دفاع مقدس بود

شهرکرد_رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: اتحاد و همدلی و یکپارچگی ملت مهم‌ترین رمز موفقیت و پیروزی‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بر دشمن بعثی بوده است.

حمید رضا توسلی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس معاونت‌های مختلفی در سپاه و ارتش متولی امر جنگ، جهاد و جبهه بودند و در خطوط مختلف و حتی پشت جبهه تأثیر گذار بودند..

وی تصریح کرد: در زمان جنگ معاونت‌های مختلف مشغول فعالیت بودند، از جمله معاونت‌ها تبلیغات و انتشار بود که هم کار روابط عمومی را انجام می‌داد و هم کار تبلیغات اما با توجه به کمبود امکانات به دشواری کار را پیش می‌بردند.

توسلی با بیان اینکه هم دلی و همراهی در دوران هشت سال دفاع مقدس وجود داشت گفت: با همیاری و وحدت بین رزمندگان موجب شد که ما پیروز میدان شویم.

وی خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس کارگروه‌هایی تشکیل می‌شد که یکی از کارگروه‌های بسیار تأثیر گذار، کارگروه روابط عمومی و انتشار بود که برگزاری نماز جماعات، ذکر، دعا و توسل و.. به طور مداوم انجام می‌شد.

لحظه به لحظه دوران هشت سال دفاع مقدس ثبت و ضبط شد

توسلی یادآور شد: مبلغین در دوران دفاع مقدس بسیار تأثیر گذار بودند، شخصیت‌های دینی و معنوی به جبهه می‌آمدند و سخنرانی‌های بسیار تأثیر گذاری در بین رزمندگان داشتند.

وی خاطر نشان کرد: توزیع روزنامه در بین رزمندگان از پایین‌ترین قسمت جبهه تا خط مقدم نیز انجام می‌شد.

توسلی بیان داشت: لحظه به لحظه دوران جنگ چه خاطره گویی و چه صحبت‌های رزمندگان از طریق گرفتن فیلم و عکس ثبت و ضبط شد و این خود کاری بسیار ارزشمند و فاخر بود.

وی یادآور شد: بچه‌های رسانه در دوران دفاع مقدس فداکاری‌های رزمندگان را چه به صورت ویدئویی، چه نوشتتاری و چه فیلم گرفتن نسل به نسل توانستند انتقال دهند.

رسانه‌ها در دوران جنگ تحمیلی سنگری نداشتند

این رزمنده دفاع قدس گفت: در دوران دفاع مقدس رسانه‌ها سنگری نداشتند و باید در دل واقعه می‌رفتند تا بتوانند ضبط کنند آنها در بین اقشار مختلف نقش بسیار حساس، خوب و تأثیر گذاری را داشتند.

توسلی اظهار کرد: سنگر تبلیغات مثل یک حسینه بود که حس آرامش را به رزمندگان می‌داد.

وی کار رسانه را در دوران دفاع مقدس بسیار ارزشمند تلقی کرد و گفت: جهادی را که امروز نیز اصحاب رسانه انجام می‌دهند کمتر از دوران دفاع مقدس نیست.

وی با بیان اینکه عکس و فیلم در هر برهه از زمان بسیار تأثیر گذار است گفت: اگر کسی بخواهد در این عرصه ورود پیدا کند حتماً" باید جهادی عمل کند تا موفق شود.

توسلی با اذعان بر اینکه هنوز هم هم دلی‌ها و همراهی‌ها در بین مردم ایران است گفت: امروز مردم ما با همدلی و همراهی در همه دوران‌های سخت تا کنون توانسته‌اند خوب عمل کنند و همچون دوران دفاع مقدس می‌توانند پیروز باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط حساس و سرنوشت ساز امروز دقیق‌تر از هر زمانی باید کار کرد و بصیر بودن و ولایی بودن در این راه لازم است.

کد خبر 5892978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha