۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۵

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

تهدید علیه کشورهای اسلامی به فرصت تبدیل خواهد شد

تهدید علیه کشورهای اسلامی به فرصت تبدیل خواهد شد

مشهد- معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مقاومت یک بحث عقلانی است و راهی جز آن وجود ندارد، بدین طریق تهدید علیه کشورهای اسلامی به فرصت تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسینی ظهر یکشنبه در دومین روز از هشتمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت اظهار کرد: دیپلماسی پارلمانی از طریق هم‌افزایی ظرفیت‌های فکری نقش قابل توجهی در تحقق اولویت‌های سیاست‌های خارجی ایفا می‌کند و نیازمند تقویت فراکسیون مقاومت برای اجرای بهتر است تا این فراکسیون بتواند از ظرفیت‌های پارلمان کشورهای اسلامی و آسیایی بهره ببرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مقاومت یک بحث عقلانی است و راهی جز آن وجود ندارد، بدین طریق تهدید علیه کشورهای اسلامی به فرصت تبدیل خواهد شد.

فرصت‌های ویژه‌ای از تهدیدهای دشمن به دست می‌آید

شیخ حسن عزالدین، مسئول روابط عربی حزب الله لبنان نیز عنوان کرد: جهان اسلام به مدد رهبران جمهوری اسلامی ایران، آموخته‌اند که تهدیدهای دشمن را به فرصت تبدیل کنند. رهبران ایران اسلامی، سرمشق کشورهای اسلامی در آموختن تبدیل تهدید دشمن به فرصت برای کشورهای اسلامی هستند.

مسئول روابط عربی حزب الله لبنان شهید سردار سلیمانی را دیگر شخصیت ایرانی تأثیرگذار در جهان اسلام برشمرد و افزود: شهید سلیمانی معتقد بود نباید از تهدیدهای دشمن هراسید و باید از آنان فرصت ایجاد کرد. در بررسی‌های دقیق که باید از سوی مسلمانان انجام شود، فرصت‌های ویژه‌ای از تهدیدهای دشمن به دست می‌آید و شهید سلیمانی با اعتقاد بر این اصل به موفقیت‌های زیادی دست یافت.

وی تاکید کرد: ایجاد نیروهای مردمی در لبنان به همت مجاهدان ایرانی بود که در جبهه مقاومت برنامه‌های رژیم صهیونیستی را بی‌سرانجام گذاشتند و این چهره شاخص ایرانی به کمک کشورهای اسلامی پرداخت.

وجود روابط نسبی و تاریخی بین سوریه و ایران

فاطمه حسن العزوه، عضو پارلمان کشور سوریه نیز در ادامه این نشست بیان کرد: اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت که شاهد برپایی آن در مشهد هستیم، گامی ارزشمند در معرفی مجاهدان راه حق و حقیقت است.

عضو پارلمان کشور سوریه افزود: شهدای سوریه و شهید حاج قاسم سلیمانی از چهره‌های شاخص مجاهدان راه حق و حقیقت هستند. همه با هم در راه پیروزی و سربلندی اسلام تلاش خواهیم کرد و از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

وی به وجود روابط تاریخی بین سوریه و ایران اشاره کرد و گفت: جهاد و مبارزه جبهه مقاومت مرتبط با مسیر مهاجرت پیامبر اکرم (ص) است. جهاد را تا دست یافتن پیروزی ادامه خواهیم داد. جبهه سیاسی و نظامی ما واحد است و در این راه تحت تأثیر تحرکات مشکوک و مایوس‌کننده تسلیم نخواهیم شد و برای برافراشتن پرچم اسلام مصمم هستیم.

کد خبر 5893220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha