۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۵

رئیس امور معادن صمت استان بوشهر:

پیمانکاران استان بوشهر از واحدهای معدنی مجوزدار خرید کنند

پیمانکاران استان بوشهر از واحدهای معدنی مجوزدار خرید کنند

بوشهر- رئیس اداره امور معادن صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: پیمانکاران بخش خصوصی و دولتی در استان بوشهر از واحدهای معدنی مجوزدار خرید کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالنبی سهولی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر فرد حقیقی یا حقوقی بدون اخذ پروانه اکتشاف یا بهره برداری و یا اجازه برداشت، اقدام به حفاری‌های اکتشافی، استخراج، برداشت و بهره برداری مواد معدنی کند موجب تصرف در اموال عمومی و دولتی محسوب شده و برابر قوانین و مقررات مربوطه با آن برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: برابر با ماده ۹ قانون معادن، بهره برداری از ذخایر معدنی به جز موارد مربوط به وزارتخانه‌های نفت، نیرو و سازمان انرژی اتمی ایران مستلزم به اخذ پروانه بهره برداری از وزارت صمت است.

وی اضافه کرد: در این خصوص مأموران انتظامی حسب درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت بلافاصله از اینگونه عملیات جلوگیری و متهم یا متهمان را برای صدور حکم به مراجع قضائی معرفی کنند.

رئیس اداره امور معادن صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تاکید کرد: این گونه اقدامات (فعالیت برداشت مواد معدنی بدون مجوز) از مصادیق جرم مشهود بوده و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی مکلف است طبق قوانین و مقررات مربوطه نسبت به وظایف خود عمل کند.

وی تصریح کرد: همه پیمانکاران بخش خصوص و دولتی به منظور تأمین مواد معدنی و مصالح (خاکی و سنگی) مورد نیاز پروژه‌های خود بایستی از طریق واحدهای معدنی دارای مجوز از وزارت صمت اقدام کنند.

کد خبر 5895730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha