۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳

سرپرست جهاد کشاورزی اردبیل مطرح کرد؛

فعالیت بیش از ۳ هزار زنبورستان در اردبیل

فعالیت بیش از ۳ هزار زنبورستان در اردبیل

اردبیل-سرپرست جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تاکنون ۳هزار و ۶۰۴ زنبورستان فعال در سطح اردبیل وجود دارد که بیش از ۳هزار تن محصول این زنبورستان‌ها به خارج از استان صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نوبخت اژدری ظهر پنجشنبه در بازدید از زنبورستان‌های اردبیل با اشاره به فعال بودن تعداد ۳ هزار و ۶۰۴ زنبورستان در استان اردبیل اظهار کرد: تعداد بیش از ۵ هزار نفر به صورت مستقیم در این بخش مشغول به تولید هستند.

وی با بیان اینکه میزان مصرف سرانه عسل در اردبیل ۱۵۰۰ تن است، افزود: حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تن از عسل تولیدی نیز توسط میهمانان و گردشگران به عنوان سوغاتی خریداری می‌شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره با صادرات عسل اردبیل به کشورهای مالزی، عراق و غیره ادامه داد: تعداد کلنی‌های موجود در استان ۵۳۶ هزار و ۵۸۹ فقره بوده که از این تعداد ۱۲ هزار و ۴۳۸ کلنی به صورت سنتی و مابقی به صورت صنعتی و حرفه ای است.

نوبخت با اشاره به آغاز زمان آمارگیری زنبورستان‌ها اضافه کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته از ۱۵ الی ۲۷ مهر ماه همزمان با سراسر کشور از زنبورستان‌های استان توسط کارشناسان پهنه مراکز خدمات آمارگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از کلیه زنبورداران تقاضا داریم نهایت همکاری را با مأموران آمارگیر انجام داده و در طول مدت آمارگیری از نقل و انتقال کندوهای زنبور عسل پرهیز کنند.

کد خبر 5897751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha