۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۶

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی کشور:

۱۲ بنای تاریخی لرستان برای نگهداری به بخش خصوصی واگذار می‌شوند

۱۲ بنای تاریخی لرستان برای نگهداری به بخش خصوصی واگذار می‌شوند

خرم‌آباد- مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی کشور گفت: اواخر آبان‌ماه امسال ۱۲ بنای تاریخی لرستان برای واگذاری حق بهره‌برداری به مزایده عمومی گذاشته خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهاب طلایی شکری در بازدید از اماکن تاریخی خرم‌آباد و بروجرد، اظهار داشت: بسته کامل واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی لرستان با مشارکت بخش خصوصی در آبان‌ماه امسال آماده مزایده خواهد بود.

وی اظهار کرد: لرستان ظرفیت‌های متنوعی در زمینه احیا و مرمت و همچنین واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی به بخش خصوصی دارد ازاین‌رو بسته واگذاری بناهای تاریخی لرستان پس از استان اصفهان در اولویت دوم کشور قرار گرفته است.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی کشور، ادامه داد: این ظرفیت‌ها در لرستان مغفول مانده که نیازمند همکاری و تعامل بیشتر مسئولان استان با بخش خصوصی برای بهره‌برداری از این خانه‌های تاریخی بوده که خوشبختانه در این زمینه همدلی و همگرایی خوبی ایجاد شده است.

طلایی با بیان اینکه با هماهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، اواخر آبان‌ماه امسال ۱۲ بنای تاریخی استان برای واگذاری حق بهره‌برداری به مزایده عمومی گذاشته خواهد شد، افزود: تسهیلات صندوق احیا نیز در سطح ملی برای بناهایی که واگذار شده به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی در خصوص حمایت‌های این مجموعه از فعالان بخش خصوصی در این حوزه نیز، گفت: حمایت‌هایی برای افراد و بهره‌بردارانی که بخواهند در احیای بناهای تاریخی مشارکت کنند، اعم از معافیت‌های مالیاتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی، در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان نیز دراین‌خصوص، گفت: تا کنون حق بهره‌برداری چهار بنای تاریخی لرستان به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی واگذار شده است.

عطا حسن‌پور اضافه کرد: این بناها شامل دوخانه تاریخی در بروجرد و دوخانه تاریخی در خرم‌آباد هستند که مراحل احیا و بهره‌برداری از آنها انجام یا در حال انجام است.

کد خبر 5898188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha