رویترز مدعی شد؛

جدیدترین موضع‌گیری ریاض در قبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

جدیدترین موضع‌گیری ریاض در قبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

یک رسانه غربی به جدیدترین موضع گیری عربستان در قبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز روز جمعه گزارش داد: عربستان مایل به ادامه عادی سازی روابط با تل آویو در ازای یک توافق نظامی الزام آور با آمریکا حتی بدون امتیاز قابل توجهی از سوی تل آویو در مورد قضیه فلسطین است.

به گفته این منبع، فلسطینی‌ها در رأس نگرانی‌های سعودی‌ها قرار ندارند؛ بنابراین، آنها اصرار نخواهند کرد که تل آویو با اعطای منافع و امتیازات قابل توجه به فلسطینی‌ها موافقت کند.

یک منبع در خاورمیانه به رویترز گفت که عادی سازی روابط میان اسرائیل و عربستان خواهد بود و اگر فلسطینی‌ها با آن مخالفت کنند، عربستان به مسیر خود ادامه می‌دهد.

این منبع افزود: عربستان از ابتکار صلح برای فلسطینیان حمایت می‌کند اما این بار توجهش به خودش معطوف شده است.

یک منبع آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن آماده برقراری روابط امنیتی با عربستان مشابه روابط با تل آویو از طریق دادن تسلیحات پیشرفته آمریکایی و انجام رزمایش‌های دفاعی مشترک میان ارتشهای دو کشور است.

این درحالی است که یک منبع دیگر در واشنگتن بیان کرد که آمریکا آماده نیست که ائتلاف مشابه با ناتو با عربستان داشته باشد که در صورتی که عضوی از ناتو هدف حمله قرار می‌گیرد به مثابه حمله به همه اعضا است.

همزمان یک منبع دیگر در خاورمیانه به رویترز گفت که ریاض همچنین آماده امتیازدهی در زمینه برنامه هسته‌ای و همکاری با آمریکا در این زمینه است.

کد خبر 5898323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha