۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۹

دادستان اردبیل:

دستگاه ایکس‌ری در گمرک بیله‌سوار راه‌اندازی نشده است

دستگاه ایکس‌ری در گمرک بیله‌سوار راه‌اندازی نشده است

اردبیل- دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: به رغم وعده وزیر اقتصاد و دارایی و مسئولان استانی هنوز دستگاه ایکس‌ری در گمرک بیله‌سوار برای تسهیل تجارت و صادرات راه‌اندازی نشده است.

جلال آفاقی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مسئولان نباید وعده نابجا و غیرقابل عملیاتی را بدهند چرا که این وعده‌ها ناامیدی و بی‌اعتمادی را به وجود می‌آورد.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود برای حمایت از سرمایه‌گذاران، صادرکنندگان و دفاع از حیثیت کشور در عرصه‌های بین‌المللی هر چه سریع‌تر دستگاه ایکس‌ری در گمرک بیله‌سوار راه‌اندازی شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با انتقاد از عملیاتی نشدن شعار سال در نیمه نخست سال در سطح کلان استانی گفت: هرگونه قصور و کوتاهی در تحقق شعار سال گناهی نابخشودنی است و مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید در تحقق نیافتن بند به بند این خواسته و مطالبه مقام معظم رهبری پاسخگو باشند.

آفاقی ضرورت امیدآفرینی را در جامعه با تقویت نظام اقتصادی و معیشتی بهبود یافته یادآور شد و افزود: اگر امروز آسیب‌های اجتماعی متعدد و برخی افزایش جرایم را شاهد هستیم ناشی از بیکاری و عدم تحقق برنامه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که انتظار می‌رود در این زمینه بانک‌های عامل و مدیران دستگاه‌های اجرایی به وظیفه خطیر خود در حمایت از تولید و کارآفرینان اهتمامی جدی داشته باشند.

وی پرداخت تسهیلات واقعی در حمایت از تولید را یادآور شد و خاطرنشان کرد: به جای سنگ‌اندازی و یا ایجاد مانع در مسیر حمایت از تولید و اشتغال، در این جنگ نابرابر اقتصادی بهتر است مدیران جهادی و کارآمد موانع و مشکلات را برداشته و در این عرصه یاریگر رونق تولید باشند.

آفاقی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: مدیر دلسوز حوزه اقتصادی نباید با مشاهده دغدغه جوانان در بحث اشتغال با آرامش سر بر بالین بگذارد که ما در این عرصه به مدیران بی‌خیال و فاقد تلاش جهادی نیازی نداریم و باید از این عرصه کنار بکشند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین و صدور مجوزها را با رصد و پایش دقیق یادآور شد و بیان کرد: در بحث تغییر کاربری نیز بهتر است با دقت و حساسیت عمل کرده تا به سرعت مجوزهای لازم صادر شود.

وی از تلاش‌های امور مالیاتی استان در بحث راه اندازی نظام الکترونیکی و پرداخت عادلانه مالیات قدردانی کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود با همبستگی سامانه‌های فعال در این حوزه امکان پرداخت الکترونیکی و غیرحضوری مالیات‌ها فراهم آید.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: در جلسات شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی مباحث متعدد به ویژه نارسایی‌های حمایتی بانک‌ها مطرح می‌شود که انتظار می‌رود در کنار رفع موانع، تقویت نظام تولید و بحث کارآفرینی انجام شود.

کد خبر 5898333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha