۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۳

استاندار مازندران:

«علامه حسن زاده آملی» از ذخایر معنوی جهان اسلام است

«علامه حسن زاده آملی» از ذخایر معنوی جهان اسلام است

آمل- استاندار مازندران علامه «حسن‌زاده آملی» را یکی از ذخایر معنوی جهان اسلام دانست و گفت: هنوز شخصیت و جایگاه واقعی این علامه برای جامعه ما روشن نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور عصر جمعه در حاشیه مراسم گرامیداشت دومین سالگرد ارتحال علامه حسن زاده در روستای ایرا با گرامیداشت یاد و خاطره علامه حسن‌زاده آملی ایشان را یکی از ذخایر معنوی جهان اسلام دانست و گفت: هنوز شخصیت و جایگاه واقعی این علامه برای جامعه ما روشن نشده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه بزرگی و جامعیت علامه حسن‌زاده آملی از این پس برای جهان اسلام عیان و رونمایی می‌شود، اضافه کرد: متأسفانه در زمان حیات ایشان نتوانستیم این شخصیت بی‌نظیر جهان اسلام را به درستی بشناسیم و معرفی کنیم.

استاندار مازندران حضور باشکوه مردم در دومین سالگرد ارتحال علامه ذوالفنون حسن‌زاده آملی را بی‌نظیر دانست و گفت: زادگاه علامه حسن‌زاده در ایرا باید به منطقه ویژه فرهنگی تبدیل شود و تأسیس حوزه علمیه در این منطقه برای حضور طلاب و شیفتگان شخصیت منحصربه فرد ایشان ضروری است.

حسینی‌پور ایجاد و بسترهای گردشگری مذهبی را در ایرا از دیگر برنامه‌ها بیان کرد و ادامه داد: باید بتوانیم زیرساخت‌های گردشگری را در این منطقه ایجاد کنیم تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

استاندار مازندران نامگذاری جاده ترانزیتی هراز به نام آیت الله حسن‌زاده را از دیگر پیشنهادات برشمرد و افزود: این طرح در حال پیگیری است و امیدواریم که در آینده نزدیک اجرایی شود.

وی از تشکیل ستاد استانی سالروز ارتحال علامه حسن‌زاده خبر داد و گفت: باید با توسعه انتشار آثار حضرت علامه و ترویج سبک زندگی ایشان خدمتی ماندگار داشته باشیم.

کد خبر 5898468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha