۸ مهر ۱۴۰۲، ۸:۰۸

یک کارشناس با مهر مطرح کرد؛

نقره الفتی نتیجه زحمات ۱۰ ساله بود/ در المپیک هم شانس مدال داریم

نقره الفتی نتیجه زحمات ۱۰ ساله بود/ در المپیک هم شانس مدال داریم

کارشناس و پیشکسوت ژیمناستیک با مثبت ارزیابی کردن ملی پوشان در بازیهای آسیایی، گفت: تاریخ سازی مهدی الفتی ‌و کسب مدال ارزشمند نقره در بازی‌های آسیایی نتیجه زحمات ۱۰ ساله بود.

روح الله وین پیشکسوت، مدیر و مربی سابق تیم ملی ژیمناستیک در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص کسب مدال تاریخی مهدی الفتی گفت: این برای اولین بار بود که ژیمناستیک ایران موفق شد در بازی‌های آسیایی به مدال دست پیدا کند. این مدال نتیجه زحمات ۱۰-۱۲ ساله‌ای است که الفتی و مربیان پر تلاشش کشیدند که حالا نتیجه داد و همه لذتش را می‌برند. این مدال زیبا مبارک همه مردم ایران و بخصوص جامعه شریف ژیمناستیک کشور باشد.

وی افزود: نباید از زحمات حسن میرقائمی هم چشم پوشی کرد که از داوران بین المللی و باتجربه ژیمناستیک است و دکترای ورزش و کاپیتانی تیم ملی را در کارنامه دارد. میرقائمی هم برای مدتی در بخش پرش خرک با الفتی تمرین کرد و کمک زیادی به پیشرفت وی کرد.

پیشکسوت ژیمناستیک ادامه داد: علاوه بر زحمات مربیان، تلاش‌های زیاد و آمادگی بدنی و سرعت، جنبش بدنی، قدرت و انعطاف پذیری الفتی نقش پررنگی در کسب این مدال داشت. وقتی الفتی حرکت خود را انجام داد و عالی هم تعادل خود را برای ایستادن رعایت کرد حدس زدیم که اول تا سوم می‌شود.

مربی سابق تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا ژیمناستیک ایران در المپیک هم شانس کسب مدال دارد گفت: معتقدم در تک وسیله المپیک هم شانس مدال داریم. متأسفانه فدراسیون مدتها در شرایط بدی به سر می‌برد و بسیاری مغضوب بودند و توجهی به آنها نمی‌شد. اگر همه کاربلدها و متخصصان این رشته فرصت خدمت و همکاری داشته باشند ژیمناستیک ایران پتانسیل و ظرفیت بسیار بالایی برای کسب نتیجه و مدال آوری در رقابتهای بین المللی دارد.

کد خبر 5898682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha