۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۱

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین:

زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی در مهرگان تقویت می‌شود

زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی در مهرگان تقویت می‌شود

قزوین- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: طرح ویژه‌ای به منظور تقویت زیرساخت‌های مهرگان به‌ویژه در حوزه فرهنگی و اجتماعی در حال تدوین است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کاظمی صبح شنبه در پنجمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده استان قزوین که در سالن اجتماعات شهید سلمیانی استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به ضرورت تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی در شهر مهرگان، تصریح کرد: شهر مهرگان حدود ۶۵ هزار جمعیت دارد که این میزان در آینده با افزایش روبه‌رو خواهد شد، این در حالی است که در حال حاضر امکانات و سخت افزار این شهر به ویژه در حوزه فرهنگی و اجتماعی بسیار حداقلی دیده شده است.

وی افزود: موضوع آسیب‌های اجتماعی در مهرگان باید با یک نگاه ویژه پیگیری شود، ما نیاز به یک نگاه جامع برای حل مشکلات موجود داریم و باید با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود به سمت حل این آسیب‌ها حرکت کنیم.

کاظمی یادآور شد: در همین راستا و با توجه به افزایش جمعیت در شهر جدید مهرگان، طرح ویژه‌ای به منظور تقویت زیرساخت‌های مهرگان به‌ویژه در حوزه فرهنگی و اجتماعی در حال تدوین است، لازم است کلیه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مدیریت و فرماندهی فرماندار شهرستان البرز در تدوین و اجرای این طرح مشارکت حداکثری داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) در مدارس، خاطرنشان کرد: در طرح نماد برنامه‌های مختلفی در جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مدارس و مناطق مختلف تدوین شده است، چگونگی اجرای این طرح در مدارس بررسی و طبق آن مدیران مدارس و آموزش و پرورش ارزیابی می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار قزوین در پایان خاطر نشان کرد: به دلیل حساسیت موضوعات مطرح شده، مصوبات جلسات کارگروه اجتماعی باید با جدیت توسط دستگاه‌های متولی پیگیری شود، در بسیاری از حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی تأخیر در پرداختن به موضوعات می‌تواند آسیب موجود را پیچیده‌تر کند که در این زمینه باید با قید فوریت اقدام و پیگیری لازم در دستور کار قرار بگیرد.

کد خبر 5898918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha