۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۵

پناهی مطرح کرد؛

استفاده از توان دانشجویان برای رسیدن به مرجعیت علمی

استفاده از توان دانشجویان برای رسیدن به مرجعیت علمی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: هدف اصلی این است که ما از همه توان دانشجویان برای رسیدن به مرجعیت علمی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، یونس پناهی، در نشست خبری بیست و چهارمین کنگره ملی و دهمین کنگره بین‌المللی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور، اظهار داشت: هدف اصلی این است که ما از همه توان دانشجویان برای رسیدن به مرجعیت علمی استفاده کنیم.

وی افزود: دانشجویان ما در طول دوران تحصیل باید علاوه بر علم به فناوری هم توجه کنند

پناهی گفت: به فرمایشات رهبری که فرمودند به سمت تولیدات بروید و در کنار مرجعیت علمی به حل مسائل و مشکلات علمی با همین پژوهش‌ها بپردازید و تحقیقات را مسئول محور و فناورانه انجام دهید.

وی افزود: عموماً کارهای دانشگاه مسئله محور است و چقدر خوب است که دانشجویان ما در نشست‌های دانشجویی شرکت و تبادل اطلاعات داشته باشند و سازمانی کار کردن را یاد بگیرند.

پناهی گفت: دانشگاه‌های ما باید متناسب با نیازهای جامعه کار انجام دهند دانشگاه‌های ما باید بشوند دانشگاه‌های نسل چهار یا دانشگاه‌های اجتماعی و وارد جامعه شدند و بدانند در جامعه چه مسائل و مشکلاتی وجود دارد و متناسب با آن تحقیقات را پیش ببرند.

وی افزود: خوشبختانه ما این مسائل و مشکلات جامعه را در ۲ سال گذشته در وزارت بهداشت رصد کردیم و این نیازها تحت عنوان تمهیدات سلامت مشخص شده ودر اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دادیم.

پناهی در پایان گفت: قراردادی با هر دانشگاه بسته شده که متناسب با سیاست‌های دانشگاه مسئله محور کار کنند و امید داریم نمادی از این فعالیت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی که توسط دانشجویان ما انجام شده در این هفته شاهد باشیم.

کد خبر 5898972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha