۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۷

مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر گیلان:

۵۰۰۰ خانوار مستمری بگیر صندوق بیمه در گیلان هستند

۵۰۰۰ خانوار مستمری بگیر صندوق بیمه در گیلان  هستند

رودسر- مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان وعشایر گیلان با اشاره به عضویت ۱۰۵ هزار خانوار در این صندوق گفت: ۵۰۰۰ خانوار در گیلان مستمری بگیری صندوق بیمه هستند.

یزدان شعبانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از سال ۸۴ با تصویب مجلس شورای اسلامی تأسیس شد، اظهار کرد: تاکنون ۱۰۵ هزار خانوار موفق به عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گیلان شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۵۰۰۰ خانوار در گیلان هم اکنون مستمری بگیر این صندوق بیمه‌ای هستند، افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی، این صندوق پوشش افراد روستایی و کشاورزان در شهرهای دارای جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر و عشایر را بر عهده دارد.

وی بیمه بازنشستگی، از کار افتادگی و مستمری ناشی از فوت سرپرست خانوار را از مزایای بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر عنوان کرد و ادامه داد: جمعیت هدف صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در گیلان ۴۰۶ هزار خانوار است.

شعبانی از اجرای طرح هماهنگ بیمه شدن یک میلیون خانوار کشاورز، روستایی و عشایر در سطح کشور طی سال جاری خبر داد و تصریح کرد: سهمیه تکلیفی گیلان ۱۴ هزار خانوار و سهم تکلیفی شهرستان رودسر ۱۲۵۰ خانوار است.

وی ادامه داد: شهرستان رودسر از بین ۱۷ شهرستان رتبه ۱۰ را داراست که ۳۴ هزار نفر واجد شرایط می‌توانند بیمه بشوند که هشت هزار ۸۰۰ نفر تاکنون بیمه شده‌اند که تا پایان سال به ۱۲۵۰ نفر بیمه شده برسانیم.

کد خبر 5900317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha