۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳

فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با مهر:

فاجعه بزرگتر از این برای تیم امید ممکن نبود/مدال را زوری نمی‌دهند

فاجعه بزرگتر از این برای تیم امید ممکن نبود/مدال را زوری نمی‌دهند

کارشناس فوتبال ایران با انتقاد از اصرار روی مدال آوری تیم امید توسط کمیته ملی المپیک گفت: زوری نمی توان آن را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال امید ایران با شکست یک بر صفر مقابل هنگ کنگ در یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو از دور این رقابت‌ها حذف شد تا رضا عنایتی پس از ناکامی در مسیر صعود به المپیک اتفاق تلخ دیگری را با این تیم رقم بزند.

فرزاد آشوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به انتخاب رضا عنایتی نسبت به تعیین استراتژی مشخص برای این تیم درباره تأثیر تصمیم‌های مدیریتی کمیته ملی المپیک در این خصوص صحبت کرد که در پی می‌خوانید:

فاجعه تکمیل شد

مربی تیم فوتبال جوانان پرسپولیس درباره باخت یک بر صفر امیدهای ایران مقابل هنگ کنگ گفت: هر کلمه‌ای جز فاجعه به کار ببریم به خودمان توهین کرده ایم. فکر نمی‌کنم هیچ کس باورش می‌شد روزی بخواهیم مقابل هنگ کنگ ببازیم. باور کردنی نیست تیمی که قرار بود برای ما حالت دست‌گرمی داشته باشد حالا باعث حذفمان می‌شود.

او ادامه داد: پس از حذف از دور اول انتخابی المپیک که شبیه به شوخی با یک نسل طلایی بود در بازی‌های آسیایی نیز ناکام ماندیم تا فاجعه تکمیل شود. بعید نیست هنگ کنگی ها جشن ملی بابت این پیروزی بگیرند چون هیچ کس تصورش را هم نمی‌کرد آنها بتوانند ایران را شکست دهند.

فاجعه بزرگتر از این برای تیم امید ممکن نبود/مدال را زوری نمی‌دهند

خشت اول اشتباه بود

آشوبی با انتقاد از نحوه اداره تیم امید توسط فدراسیون و کمیته ملی المپیک تصریح کرد: برای اینکه راجع به شکست‌های متوالی صحبت کنیم کافی است به استراتژی مدیریتی انتخاب کادر فنی برگردیم. چرا باید زمان را از دست می‌دادیم تا در فاصله دو ماه مانده به دور اول انتخابی المپیک پاریس سرمربی انتخاب شود.

پیشکسوت فوتبال کشور تاکید کرد: برای آقای قلعه نویی احترام خاصی قائل هستم اما به هر حال او بارها در مصاحبه‌هایش عنوان کرده بود که شخص آقای عنایتی گزینه خوبی است. سپس کادر فنی تیم امید در کمترین بازه زمانی چند اردو رفت اما نتوانست از مرحله اول عبور کند.

اصرار روی یک اشتباه تکراری

او در خصوص اعزام تیم امید با سه سهمیه بالای ۲۳ سال به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو تصریح کرد: چرا باید روی مدال‌آوری تیمی که شکست خورده است اصرار کرد. همین بازی‌ها می‌توانست برای نسل آینده تیم امید باشد. وقتی یکی تیم کامل از مرحله اول انتخابی المپیک حذف می‌شود چطور انتظار داریم با تیمی ناقص در بازی‌های آسیایی مدال طلا یا نقره بگیریم. کمیته ملی المپیک چرا دنبال مدال زوری بود وقتی شرایط تیم امید کاملا مشخص بود. اصرار روی یک اشتباه عجیب است.

چوب عقب ماندگی را می‌خوریم

آشوبی درباره روند اشتباه برای مدال آوری در بازی‌های آسیایی و همچنین انتخاب استراتژی برای فوتبال پایه کشور یادآور شد: درباره کادر فنی تیم جوانان ایران هم گفتم که از فوتبال روز دنیا فاصله داریم. الان هم می‌گویم مجبور و محکوم هستیم خودمان را به روز کنیم و از عقب ماندگی خارج شویم. فوتبال پایه نیاز به علم روز فوتبال دارد. باید در این مسیر کار کنیم تا شاید بتوانیم خیلی زود روی ریل برگردیم و استعدادهای کمتری را بسوزانیم.

کد خبر 5900362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha