۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۴

حجت الاسلام شهریاری در گفتگوی ویژه خبری مطرح کرد؛

دشمنان دست از خصومت علیه مسلمانان بر نمی‌دارند

دشمنان دست از خصومت علیه مسلمانان بر نمی‌دارند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب گفت: ما باید از رسانه‌های کشورهای اسلامی دعوت به عمل بیاوریم تا با همکاری یکدیگر توطئه‌های استکبار جهانی را خنثی کرده و چهره واقعی آنان را به جهانیان نشان دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگوی ویژه خبری پیرامون برگزاری سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که با عنوان «همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک» صبح امروز در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شد، گفت: مهمترین ارزش‌های مشترکی که جوامع اسلامی با همکاری می‌توانند به آن دست پیدا کنند، امنیت پایدار است، امنیتی که در سه لایه ملی، منطقه‌ای و جهانی مد نظر است.

وی ادامه داد: همه ساله گردهمایی عظیمی در تهران تحت عنوان کنفرانس وحدت اسلامی برگزار می‌شود که امسال سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی در حال برگزاری است که عموماً متشکل از بزرگان و برجستگان دنیای اسلام است. ما در کنار علما، فرهیختگان و فعالان سیاسی این توفیق را داشتیم که علاوه بر افزایش کمیت و کیفیت مهمان‌های خارجی سطح گسترده‌ای از مفاهیم جدید را در دوره معاصر به منصه ظهور برسانیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطر نشان کرد: تمامی سخنران‌ها در این کنفرانس بر این مسئله که اخوت در جهان اسلام ضرورت دارد تاکید داشتند و ما باید دست به دست یکدیگر داده تا بتوانیم امت واحده را تأسیس کنیم.

وی یادآور شد: دشمنان اسلام تلاش گسترده‌ای انجام دادند تا در منطقه کشورهای متحد را چند پاره کرده و بین آنان دشمنی ایجاد کنند. ما در طی هشتاد سال اخیر شاهد جنگ، ترور، نزاعات خیابانی و....در داخل کشورهای اسلامی بوده ایم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: ما از کشورهای اسلامی می‌خواهیم تا تلاش خود را برای ریشه‌کن کردن جنگ و خونریزی درون جهان اسلام افزایش دهند.

شهریاری با اشاره به ایجاد گفتمان در منطقه خاطر نشان کرد: گفت‌و گو یگانه راه دستیابی به صلح پایدار در منطقه است. این گفتمان است که سبب خواهد شد سلاح‌ها زمین گذاشته شود و از این طریق می‌توان از کشته شدن انسان‌های بی‌گناه جلوگیری کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به کارکرد رسانه‌ها در جهان گفت: ما باید از رسانه‌های کشورهای اسلامی دعوت به عمل بیاوریم تا با همکاری یکدیگر توطئه‌های استکبار جهانی را خنثی کرده و چهره واقعی آنان را به جهانیان نشان دهیم.

گفتنی است، سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از ششم لغایت یازدهم مهرماه سال ۱۴۰۲ با موضوع "همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک" در دو قالب حضوری و وبیناری در حال برگزاری است.

کد خبر 5900850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha