۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴

مدیر زراعت جهاد کشاورزی اردبیل:

پنبه کاران از برداشت محصول در هوای مرطوب خودداری کنند

پنبه کاران از برداشت محصول در هوای مرطوب خودداری کنند

اردبیل- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کشاورزان پنبه کار برای اجتناب از ضررهای احتمالی از برداشت محصول در هوای مرطوب خودداری کنند.

غفور آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نحوه صحیح برداشت پنبه اظهار کرد: نحوه برداشت محصول پنبه به کشاورزان پنبه کار شهرستان‌های پارس آباد، بیله سوار، اصلاندوز و گرمی ارائه شده که امیدواریم با استفاده از توصیه‌ها برداشت موفقی را در محصول پنبه امسال شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان پنبه کار شهرستان‌های پارس آباد، بیله سوار، اصلاندوز و گرمی در برداشت محصول پنبه باید چند نکته اساسی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: در برداشت محصول باید دقت شود شاخ و برگ خشکیده و غوزه‌های نارس را با وش پنبه مخلوط نکنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ضروری است تا پنبه کاران در هوای مرطوب محصول پنبه را برداشت نکنند چرا که وجود رطوبت سبب کاهش کیفیت و افزایش هزینه برداشت و افت قیمت وش تولیدی می‌شود.

آقایی با بیان اینکه محصول پنبه باید در هوای خشک برداشت شود، تصریح کرد: این کار سبب می‌شود تا هم پنبه با کیفیتی داشته باشیم و هم هزینه‌های کارگری و حمل کاهش یابد.

وی ادامه داد: رعایت این موارد به افزایش درآمد کشاورز و اقتصادی بودن محصول کمک خواهد کرد.

کد خبر 5900963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha