۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۷

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

کشاورزی می‌تواند محور اساسی توسعه استان قزوین باشد

کشاورزی می‌تواند محور اساسی توسعه استان قزوین باشد

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بخش کشاورزی به لحاظ ویژگی‌های دشت قزوین می‌تواند محور اساسی توسعه این استان باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر محمد حسین عطایی در بیست و ششمین جشنواره انگور تاکستان با بیان اینکه کشاورزی می‌تواند محور اساسی توسعه استان قزوین باشد، اظهار کرد: در دهه ۴۰ کشاورزی مدرن برای اولین در دشت قزوین شروع شده است بنابراین در فرهنگ کشاورزی کشور موقعیت و کشاورزی مدرن استان قزوین بایستی باقی و سر لوحه برنامه‌ریزی مسئولین قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه بواسطه کشاورزی بویژه باغات مدرن انگور در این منطقه می‌تواند محور توسعه باشد افزود: اولین طرح‌های تجمعی و یکپارچه سازی آبی در باغات شهرستان تاکستان انجام شده که اجرای این نوع طرح نشان از روحیه جمعی و همچنین مشارکت در امور را دارد.

وی تاکید کرد: باغات مدرن انگور در منطقه تاکستان می‌تواند محور توسعه باشد بنابراین بایستی از این پتانسیل بخوبی بهره برد.

عطایی اضافه کرد: ۲۷ هزار هکتار انگور مدرن و سنتی در تاکستان وجود دارد که در کل کشور مشهور است.

وی خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی این شهرستان رونق اقتصادی استان و بالطبع شهرستان تاکستان را به دنبال خواهد داشت.

وی به خوابیدگی باغات انگور منطقه اشاره کرد و گفت: این موضوع بایستی مد نظر محققان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و کارشناسان جهاد کشاورزی قرارگیرد تا بتوان شاهد رونق بخش کشاورزی و افزایش تولید این محصول باشیم.

عطایی اضافه کرد: بایستی با همین امکانات موجود حداکثر بهره برداری از منابع آب و خاک در بخش باغبانی شهرستان را داشته باشیم.

کد خبر 5901218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha