۲۹ آبان ۱۳۸۶، ۱۴:۲۹

فیلم همسر کوپولا پخش می‌شود

فیلم همسر کوپولا پخش می‌شود

فیلم مستند "کدا: 30 سال بعد" به کارگردانی النور کوپولا که در آن تلاش همسر نامدارش فرانسیس برای کارگردانی "جوانی بدون جوانی" به تصویر درآمده، نهم دسامبر (18 آذر) پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رویترز اعلام کرد این دومین فیلم مستندی است که النور کوپولا بر مبنای فیلمی از همسرش ساخته است. او پیش از این مستند "دل تاریکی: آخرالزمان یک فیلمساز" را بر مبنای مصائب فرانسیس فورد کوپولا هنگام ساخت فیلم "اینک آخرالزمان" کارگردانی کرد که نسخه‌های دی وی دی آن از پنجشنبه این هفته به بازار می‌آید.



فرانسیس و النور کوپولا

مستند "کدا" شامل تصاویر پشت صحنه فیلم "جوانی بدون جوانی"، صحنه‌هایی از فیلم کوتاه "سیگار ممنوع"، تصاویر پشت صحنه فیلم 1969 "مرد بارانی"، فیلم 1974 "مکالمه" و فیلم‌های خانوادگی است. "جوانی بدون جوانی" که نخستین فیلم کوپولا در 10 سال اخیر است، بر مبنای رمان میرچئا الایده نویسنده و فیلسوف رومانیایی ساخته و در 18 ماه در بخارست فیلمبرداری شد.

داستان فیلم در بخارست در شب آغاز جنگ جهانی دوم آغاز می‌شود و تیم راث نقش دامینیک ماتئی استاد دانشگاه 70 ساله را بازی می‌کند که گرفتار صاعقه می‌شود. او به شکلی معجزه‌وار به دوران جوانی بازمی‌گردد و فرصت ادامه کار خود و کشف دوباره عشق گمشده را پیدا می‌کند. برونو گانز و الکساندرا ماریا لارا دیگر بازیگران فیلم هستند که اخیرا برای اولین بار در دنیا در جشنواره فیلم رم نمایش داده شد.

پروژه جدید کوپولا 67 ساله "تترو" نام دارد که تولید آن فوریه آینده آغاز می‌شود و داستان درباره جوانی است که برای پیدا کردن برادر خود که سال‌ها قبل خانواده را ترک کرده، به بوینس آیرس سفر می‌کند. کوپولا در 1971 برای فیلمنامه "پاتن" برای اولین بار برنده اسکار شد. او در 1973 برای فیلمنامه "پدرخوانده" یک اسکار دیگر گرفت و دو سال بعد با "پدرخوانده 2" اسکار بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمنامه را برد.

کد خبر 590123

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha