۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۰

در شش ماه نخست امسال انجام شد؛

ارائه ۱۳ هزار و ۵۰۰ مشاوره حقوقی رایگان در مرکز وکلای قزوین

ارائه ۱۳ هزار و ۵۰۰ مشاوره حقوقی رایگان در مرکز وکلای قزوین

قزوین- رئیس مرکز وکلای دادگستری استان قزوین گفت: مرکز وکلای دادگستری استان در نیمه نخست سال جاری بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ مورد مشاوره حقوقی رایگان به مردم ارائه داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد نویسنده اظهار کرد: مرکز وکلای دادگستری استان قزوین در نیمه نخست سال جاری بالغ بر سیزده هزار و ۵۰۰ مورد مشاوره حقوقی رایگان به مردم ارائه داده و برای ۹۴ پرونده قضائی، وکیل معاضدتی یا تسخیری معرفی کرده است.

وی افزود: کلیه این خدمات به صورت رایگان و با مشارکت اعضای مرکز به شهروندان متقاضی در تمامی مراکز قضائی سطح استان ارائه شده است که آمار معاضدت قضائی نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

عضو شورای عالی وکلای مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه بیان کرد: علاوه بر حضور همکاران ما در دوایر قضائی سراسر استان، هر هفته پس از نماز مغرب و عشا، در یکی از مساجد سطح شهر با حضور وکلای مرکز به نمازگزاران و شهروندان ارجمند مشاوره رایگان داده می‌شود کهدر نیمه اول سال جاری بیش از بیست برنامه مشاوره رایگان در مساجد در سطح استان اجرا شده است.

نویسنده عنوان کرد: علاوه بر این موارد به مناسبت‌های مختلف، همکاران ما با برنامه ریزی کمیسیون معاضدت و وکالت تسخیری مرکز وکلای استان قزوین ضمن حضور در کمیته مداد امام خمینی (ره) و سایر نهادهای حمایتی به ادائه خدمات مشاوره رایگان می‌پردازند.

رئیس مرکز وکلای دادگستری استان قزوین تصریح کرد: وکیل تسخیری در مواردی که قانون با توجه به نوع جرم و مجازات بر ضرورت داشتن وکیل تاکید دارد و با عنایت به اینکه جلسه رسیدگی بدون حضور وکیل رسمیت نخواهد داشت در صورت ناتوانی متهم از انتخاب وکیل توسط مرکز به صورت رایگان انتخاب و معرفی می‌شود.

نویسنده اضافه کرد: همچنین در مواردی که با معرفی دادگستری، کمیته امداد، بهزیستی یا تشخیص مرکز، شهروندان به جهت عدم تمکن مالی در انتخاب وکیل ناتوان هستند وکیل معاضدتی از سوی مرکز تعیین می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: حق الوکاله وکلای معاضدتی تا زمان حصول تمکن مالی موکل رایگان محسوب می‌شود.

کد خبر 5901240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha