۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۶

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان:

بنیاد نخبگان عصاره تمام توانمندی‌های جامعه است

بنیاد نخبگان عصاره تمام توانمندی‌های جامعه است

اصفهان - قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: بنیاد نخبگان عصاره تمام توانمندی‌های جامعه است و مردم انتظار دارند بنیاد نخبگان، مسائل و مشکلات جامعه را حل کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدسلمان سیدافقهی ظهر دوشنبه در نشست سراسری رؤسای بنیادهای نخبگان استانی اظهار داشت: باید مفهوم نخبگی توسعه پیدا کند، نخبه فقط کسی نیست که از مسیر مشخصی به جایگاهی رسیده باشد و عنوانی را کسب کند، تجربه از علم بالاتر است‌.

وی افزود: بنیاد نخبگان عصاره تمام توانمندی‌های جامعه است و مردم انتظار دارند بنیاد نخبگان، مسائل و مشکلات جامعه را حل کنند و موتور پیشران جامعه، دولت و بخش خصوصی باشند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در ادامه تصریح کرد: بنیاد نخبگان رویکردش مبتنی بر رشد پیوسته است و بر دو شأن رشد فردی و اجتماع نخبگانی خواهد بود که تحت عناوینی چون طرح رویش و طرح جهش است.

سیدافقهی ابراز کرد: در تلاشیم نخبگان در کمیسیون‌های هشت‌گانه دولت باشند و از ظرفیت آنها برای اندیشه‌ورزی دولت حضور داشته باشند، بنابراین در دولت و دستگاه‌های ذیل دولت این اندیشه‌ورزی در حال شکل گرفتن است و باید شبکه اندیشه‌ورزان کشور به کمک بنیاد ملی نخبگان استانی شناسایی شوند.

شناسایی استعداد در روستاها و مناطق محروم

رسول محمدقلی دستیار ویژه رئیس بنیاد ملی نخبگان در امور مستعدان و آینده‌سازان گفت: مخاطب بنیاد ۷۰۰ هزار نفر دانش‌آموز است و باید کاری کرد که حتی یک استعداد از میلیون‌ها نوجوان و جوان ایرانی هدر نرود، در بسیاری از روستاها و مناطق محروم، استعدادهایی وجود دارد که هیچوقت شناخته نمی‌شود و مظلوم واقع می‌شود.

وی افزود: طرح شهاب، شناسایی و هدایت استعدادهای برتر و طرح شتاب شناسایی و توانمندسازی آینده‌سازان برتر است، بناست ۱۰۰۰ کانون تربیتی استعدادمحور را در ۱۰۰۰ شهر شناسایی و توانمند کنیم.

دستیار ویژه رئیس بنیاد ملی نخبگان در امور مستعدان و آینده‌سازان همچنین از سرمایه‌گذاری ۵۰۰ اجتماع رسمی نخبگانی در مدارس خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای نیز با آموزش‌وپرورش درخصوص ارتقا معلمان و رتبه بندی آنها و مدرسه نخبگانی بسته خواهد شد و مدارس توجه جدی به استعدادهای درخشان خواهند کرد.

اتصال نخبگان و اجتماعات نخبگانی

یاسین کیخا سرپرست معاونت سرآمدان و نخبگان نیز در ادامه اظهار داشت: نخبگان موتور رسیدن به اهداف انقلاب هستند و به دنبال این هستیم که نخبگان اثرگذار باشند و باید برای این کار عرصه ایجاد کنیم.

وی افزود: آسیب‌شناسی درخصوص عمر ۱۸ ساله بنیاد ملی نخبگان انجام شده است که عدم اشتغال پایدار نخبگان، از جمله آن‌هاست.

سرپرست معاونت سرآمدان و نخبگان با اشاره به سامانه‌ای مبتنی بر رصد فعالیت‌های فردی بیان کرد: در این سامانه، چالش‌های نخبگان رصد می‌شود، یکی از دلایل مهاجرت به تهران این است که فرصت‌ها در تهران است و باید بتوانیم این فرصت‌ها را توزیع کنیم.

فرشاد سلیمانی سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان نیز گفت: دنبال این هستیم ساختار سازمانی در استان‌ها شکل گیرد ولی با وضعیت دولت و سیاست‌های بالادستی دولت این مساله تناقض دارد.

کد خبر 5901296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha