۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۹

فرماندار میاندوآب:

موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در میاندوآب گزارش نشده است

موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در میاندوآب گزارش نشده است

ارومیه- فرماندار میاندوآب گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلای به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان میاندوآب گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رضایی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان، افزود: تاکنون هیچ موردی ابتلای به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان میاندوآب گزارش نشده است.‌

وی ادامه داد: هدف کلی ستاد مقابله با آنفلوانزای پرندگان حفظ سلامت مردم و جلوگیری از وارد شدن خسارت مالی مرغ داران است، برای پیشگیری از شیوع بیماری یکسری وظایف برای اعضای ستاد تعریف شده است که باید انجام شود، ولی باید توجه داشت بخش دیگری از اقدامات مربوط به مرغداران است که انتظار داریم همکاری لازم با ستاد را داشته باشند.

فرماندار میاندوآب تصریح کرد: برای مقابله با شیوع بیماری باید برنامه مشخصی شامل کارهایی که باید انجام داد، پیشنهادهایی که داده خواهد شد و وظایف ادارات به فراخور زمان و میزان انتشار بیماری تدوین شود.

وی افزود: در این میدان دانش و مهارت نقطه قوت و کم کاری و سهل انگاری بزرگترین آفت خواهد بود.

مهدی فتاحی، مدیر شبکه دامپزشکی میاندوآب نیز در این جلسه گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلای به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان میاندوآب گزارش نشده است.

فتاحی افزود: به مردم اطمینان می‌دهیم که مجموعه دامپزشکی با تمام توان و به صورت شبانه روزی مرغداری‌ها، تالاب‌ها و سواحل رودخانه‌های شهرستان را با همکاری اداره حفاظت از محیط زیست رصد و مورد پایش قرار می‌دهند.

وی گفت: شبکه دامپزشکی با جدیت و به صورت شبانه روزی در جهت پیشگیری از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان فعالیت می‌کند، ولی برای تحقق این امر نیازمند همکاری دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی هستیم.

کد خبر 5901343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha