۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۲۵

مدیرکل منابع طبیعی زنجان خبرداد؛

رفع تداخل ۹۴ پلاک از اراضی ملی استان زنجان

رفع تداخل ۹۴ پلاک از اراضی ملی استان زنجان

زنجان- مدیرکل منابع طبیعی زنجان از رفع تداخل ۱۱۲ هزار و ۷۴۶ هکتار از اراضی ملی استان شامل ۹۴ پلاک طی ۶ ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن حسینی روز دوشنبه از رفع تداخل ۱۱۲ هزار و ۷۴۶ هکتار از اراضی ملی استان طی ۶ ماهه اول امسال خبر داد و گفت: طی این مدت ۹۴ پلاک رفع تداخل شده است که تا پایان سال به ۳۰۰ پلاک دیگر افزایش خواهد یافت.

وی گفت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۶۷۰ پلاک از اراضی استان به مساحت کل یک میلیون و ۳۲۱ هزار هکتار رفع تداخل شده که از این میزان ۶۶۷ هزار هکتار آن مربوط به اراضی ملی است.

مدیرکل منابع طبیعی زنجان با بیان اینکه از مساحت کل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتاری استان زنجان مقدار یک میلیون و ۶۲ هزار هکتار اراضی ملی است، گفت: طبق قانون وظیفه نگهداری از این اراضی برعهده اداره کل منابع طبیعی است.

حسینی افزود: طبق قانون از اول شهریور سال جاری تمامی استعلامات اراضی در پنجره واحد مدیریت زمین در بستر سامانه صبا انجام خواهد شد.

مدیرکل منایع طبیعی استان زنجان در ادامه با اشاره به مهمترین اقدامات منابع طبیعی استان طی نیمه نخست امسال، گفت: احیا، بازسازی و جایگزینی نهال‌های خشک شده معادن، حدود سه هکتار بذرکاری و درختکاری و تحویل ۲۹ دستگاه آبگرمکن خورشیدی به روستای ابراهیم آباد شهرستان زنجان از جمله این اقدامات بوده است.

حسینی، ۲۰ فقره پاسخ به استعلامات معدنی و طرح‌های عمومی و عمرانی، ۲۰ مورد بازدید از محدوده‌های معدنی مورد استعلام و طرح‌های عمومی عمرانی و تشکیل ۱۴ جلسه کارگروه طرح‌های عمومی، عمرانی و معادن را از دیگر اقدامات و عملکرد اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی و آبخیزداری استان ذکر کردب

کد خبر 5901413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha