۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۳۸

امام جمعه قزوین:

پیشکسوتان دفاع مقدس پایه‌گذاران جوانمردی‌های امروز هستند

پیشکسوتان دفاع مقدس پایه‌گذاران جوانمردی‌های امروز هستند

قزوین- نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس پایه‌گذاران جوانمردی‌های امروز هستند گفت: سر پا بودن مقاومت اسلامی مربوط به فداکاری رزمندگان دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان قزوین، ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع)، اظهار کرد: این گونه مجالس با عظمت بسیار نادر است، این سوابق، حماسه‌آفرینی‌ها، خاطرات نورانی و پرونده عزتمندانه‌ای که شما با شخصیتتان عجین کرده‌اید را می‌توانید در پیشگاه خدای متعال، رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) با سربلندی ارائه دهید.

وی ادامه داد: پیوند بین شما و شهدای گرانقدر که خیلی از آن‌ها مقابل چشمان شما شربت شهادت را نوشیدند این گونه است که خداوند در آیه ۲۳ سوره احزاب فرمود «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»، یعنی (از میان مؤمنان مردانی‌اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخی از آنان به شهادت رسیدند و برخی از آن‌ها در همین انتظارند و هرگز عقیده خود را تبدیل نکردند).

امام جمعه قزوین عنوان کرد: مؤمنینی که جوانمرد بودند و با صداقت آن عهد و پیمانی را که با خدا داشتند عمل کردند و روزگار دنیایی آن‌ها به پایان رسید و به شهادت نائل شدند، در میان این‌ها جوانمردانی هستند که انتظار شهادت و ملاقات با خدا را می‌کشند، این زبان حال شما عزیزان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: در دوران پیش از انقلاب بسیاری مردانه مشقت‌های زیادی را تحمل کردند و در زندان‌ها به شهادت رسیدند، نسلی از آن‌ها در دفاع مقدس راهشان را ادامه دادند و به شهادت رسیدند، در دفاع از حرم، در دفاع از امنیت و هر جایی که اسلام نیاز داشت بندگان جوانمرد خدا در میدان حاضر بودند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در آیات ۱۰ و ۱۱ سوره واقعه می‌فرماید «وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ، أُولَئِکَ الْمُقَرَّبُونَ»، یعنی (و سبقت‌گیرندگان مقدم‌اند، آنانند همان مقربان خدا)، در جامعه اگر بتوانیم جوانی را پیدا کنیم که برای خدا کاری را انجام می‌دهد، ذهنمان به قبل از انقلاب معطوف می‌شود، این جوانانی که در این سال‌ها در دفاع از امنیت به شهادت رسیدند، خیلی‌هایشان واقعاً مظلومانه شهید شدند و سن و سالی ندارند، وقتی ما این‌ها را می‌بینیم «السابقون» در ذهنمان می‌آید و می‌گوئیم این‌ها چه بزرگترهایی داشتند که این گونه شدند.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: بزرگترهای این‌ها شما هستید، در دامان شماست که این جوانمردی‌ها پرورش پیدا می‌کند، شما فکر نکنید چند سال زحمت کشیدند و تمام شد، خیر این گونه نیست، شما پایه‌گذار بودید، زیرساخت درست کردید، سرمایه آفریدید، این سرمایه در حال افزایش است برای ایده‌های بزرگی که پیش‌رو داریم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خداوند در آیه ۱۱۱ سوره توبه می‌فرماید «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ»، یعنی (خداوند جان و مال مؤمنان را در ازا بهشت از آنان خریده است)، خداوند در این آیه می‌فرماید من مشتری جان و مال بندگان خوب و مؤمنین هستم، هر کس دوست دارد با خدا معامله کند، خدا برای این معامله آماده است، شما عزیزانی که جانباز هستید این را چشیده‌اید.

وی یادآور شد: حضرت ابوالفضل (ع) زمانی که دست راستشان قطع شد فرمودند «وَ اللهِ اِن قَطَعتُموا یمینی، اِنّی اُحامی اَبَداً عن دینی»، پیش از آن معلوم نبود که خدا مشتری جان و مال ایشان شده است یا خیر؛ عزیزان جانباز! شما وقتی جانباز شدید معنایش این است که خدای متعال با شما وارد معامله شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: ابوالفضل (ع) به محض اینکه دید خداوند معامله را شروع کرد و دست راست او را گرفت، گفت به خدا اگر دست راست مرا قطع کنید، من تا ابد از دین خدا حمایت می‌کنم، شما نیز پرچم‌داران و علمداران ولی‌فقیه هستید و با همه وجودتان فریاد می‌زنید والله اگر خدا هر چیزی را از ما بگیرد، در راه خدا هر چه بدهیم بیشتر برای دفاع از دین و ایمانمان پای کار هستیم.

سر پا بودن مقاومت اسلامی مربوط به فداکاری رزمندگان دفاع مقدس است

وی بیان کرد: این سخنان در آیه ۹۶ سوره نحل آمده که خداوند فرمود «مَا عِنْدَکُمْ یَنْفَدُ وَمَا عِنْدَ اللَّهِ بَاقٍ»، یعنی (آنچه پیش شماست تمام می‌شود و آنچه پیش خداست پایدار است)، هر چه برای خدا بدهید نزد خدا محفوظ می‌ماند، اگر جوانی‌تان را در جبهه‌های جنگ داده‌اید یا اگر سلامتی‌تان آسیب دیده است، این‌ها همه سرمایه‌های دفاع از دین است و تا قیامت نام شما در لیست مدافعان دین ثبت می‌شود.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اکنون در یمن، لبنان، عراق، فلسطین، سوریه و هر کجای عالم این سر پا بودن مقاومت اسلامی مربوط به فداکاری‌های امثال شماست و مربوط به دست قدرتمند ابوالفضل (ع) است که با خدا معامله کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: امیرالمؤمنین (ع) در آغاز خطبه جهاد فرمود جهاد دری از درهای بهشت است که فقط بندگان خاص خدا از این در وارد بهشت می‌شوند.

وی تصریح کرد: حضرت صرفاً شهادت را نفرمود، همین جهادی که شما سعادتِ مجاهد بودن را پیدا کرده‌اید، شامل این خطبه می‌شود، شما با جهادتان دری از درهای بهشت را به روی خود گشوده‌اید، خدا این در را برای هر کسی باز نمی‌کند، چرا که هر کسی توفیق جهاد پیدا نمی‌کند.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: شما در جهادتان با صداقت رفتار کردید، امیرالمؤمنین (ع) جهاد زمان خود را در محضر رسول خدا (ص) در خطبه ۵۶ نهج‌البلاغه توضیح می‌دهد و می‌فرماید وقتی پیامبر (ص) مردم را به دین و ایمان دعوت کرد، عده‌ای ایمان آوردند، عده‌ای هم در کفرشان باقی ماندند، بین مؤمنین و کافران جنگ‌هایی اتفاق افتاد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: حضرت در ادامه می‌فرماید ما با دشمنان دین و ایمان می‌جنگیدیم، گاهی برادر با برادر می‌جنگید یا گاهی پدر و پسر با هم می‌جنگیدند، چرا که یکی ایمان آورده و دیگری ایمان نیاورده بود، وقتی صداقت ما ثابت شد و خدا صداقت، راستی، درستی و ایمان را در ما دید، بر دشمنان ما خواری و ذلت را نازل کرد و برای ما نیز پیروزی نازل شد.

کد خبر 5901463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha