۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۴۴

مدیرکل امور زندان‌های استان یزد خبر داد؛

آزادی ۹ زندانی غیرعمد استان یزد به مناسبت هفته وحدت

آزادی ۹  زندانی غیرعمد استان یزد به مناسبت هفته وحدت

یزد- مدیرکل زندان‌های استان یزد از آزادی ۹ مددجو با اجرای پویش «وحدت رهایی» ویژه هفته وحدت با گذشت شکات خبر داد.

رضا مقبلی در گفتگو با خبرنگار مهر با تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: این مددجویان به مناسبت هفته وحدت و با اجرای پویش «وحدت رهایی» به مناسبت هفته وحدت به همت ستاد مردمی دیه از زندان آزاد شدند و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی افزود: رقم بدهی این زندانیان ۸ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات و آورده محکومان، مبلغ ۷ میلیارد و ۳۵۵ میلیون تومان از این مبلغ تامین شد.

مقبلی عنوان کرد: بقیه این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ به مبلغ یک میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۹ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

مدیرکل امور زندان‌های استان یزد یادآور شد: با احتساب این تعداد آزادی، از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۹۰ مددجو با مشارکت ستاد مردمی دیه یزد از زندان‌های استان آزاد شدند.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد زندانی آزاد شده، پنج مددجو محکوم مالی، دو مددجو محکوم به پرداخت مهریه و دو مددجو محکوم به پرداخت نفقه بودند.

مقبلی افزود: نیکوکاران و صنعتگران کمک‌های خود به این ستاد مردمی را معطوف به یک ماه و مناسبت‌های خاص نکرده و در تمام فصول سال یاور این نهاد مردمی بودند و در امر آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مشارکت بسیار خوبی دارند.

کد خبر 5902008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha