۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۴۵

با حضور ۲۵ گروه موسیقی؛

آئین اختتامیه جشنواره موسیقی اقوام ایرانی در سنندج برگزار شد

آئین اختتامیه جشنواره موسیقی اقوام ایرانی در سنندج برگزار شد

سنندج_ آئین اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی اقوام ایرانی در سنندج با حضور ۲۵ گروه موسیقی از اقصی نقاط کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر جشنواره شعر و موسیقی اقوام ایرانی سه‌شنبه شب در آئین اختتامیه اولین جشنواره موسیقی اقوام ایرانی اظهار کرد: به مدت چهار روز جشنواره اقوام ایرانی در سنندج برگزار شد و افتخار میزبانی هنرمندان عرصه موسیقی جای جای ایران اسلامی را داشتیم.

علی مرادی بیان کرد: زندگی منظومه‌ای شیرین است که با ساز مهر نواخته می‌شود و رقص کلمات در اندیشه زبان می‌آفریند که به مدد آن همنوایی خود را با کل جهان می‌تواند آشکارا بیان کند.

مرادی تصریح کرد: هر قوم ایرانی خاستگاه هنرهای والا و گنجینه‌ای از فرهنگ و هنر و سنن است و در میان هنرهایی که انسان تاکنون به آن دست یافته شعر و موسیقی آهنگ حیات و ضرب‌آهنگ زندگی است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان اضافه کرد: آهنگ موسیقی از ژرفای روح و روان انسان پیشه می‌گیرد و شعر و موسیقی اقوام داشته‌ای است که در بستر ایران زبان به آن می‌بالد.

مرادی گفت: وحدت و همدلی اقوام ایرانی در زمان میلاد پیامبر مهربانی برقرار است و هر آنچه که می‌جنبد و سکوت می‌کند با ساز طبیعت کوک است و تسبیح خداوند را به جای می‌آورند.

وی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در این جشنواره که هر کدامشان صلابت قومی در نگاهشان و روایتی در ساز و نوایشان بود و حضورشان را در کردستان مهرپرور و مهرنشین و سنندج شهر خلاق موسیقی باید خوش‌آمد گفت.

مرادی بیان کرد: آنچه دیدیم و شنیدیم روایت عشق و بازافرینی وحدت و نمایش زیبا از همدلی بود که اصالت را فریاد می‌زد و مفتخریم که در دیار مهرپرور کردستان میزبان شما بودیم و در ایران اسلامی شاهد برگزاری این مراسم بودیم.

این مراسم در سینما بهمن سنندج در حال برگزاری است و ۲۵ گروه موسیقی از اقصی نقاط کشور در این جشنواره شرکت دارند که هفت گروه ویژه گروه‌های موسیقی استان کردستان است، این مراسم از هشتم مهرماه آغاز و تا امروز در سنندج ادامه داشت.
در این جشنواره گروه‌های موسیقی گیلکی، سیستانی، بختیاری، بلوچی، لکی، قشقایی، کردی، ترکمن، البرز فارسی، خراسان جنوبی، بندری، مازنی، عربی، کرمانجی، بویراحمدی، فارسی دری، تالشی و اقلبم کردستان در خانه کرد، عمارت خسرواباد و پارک دیدگاه سنندج اجرا داشتند.

برگزاری کارگاه شعر و ترانه علیرضا قزوه در سینما بهمن سنندج و اجرای پنل تخصصی همراه با تجلیل از هنرمندان نیز از دیگر بخش‌های این جشنواره خواهد بود.

کد خبر 5902052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha