۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۸:۲۵

جشنواره نقالی و پرده خوانی «علی دیروز و علی امروز» اجرا شد

جشنواره نقالی و پرده خوانی «علی دیروز و علی امروز» اجرا شد

اراک- جشنواره نقالی و پرده خوانی«علی دیروز و علی امروز» با موضوع پرداختن به آسیب‌های اجتماعی در بازار سرپوشیده اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محمودی فر شامگاه سه شنبه در حاشیه اجرای جشنواره نقالی و پرده خوانی «علی دیروز و علی امروز» اظهار داشت: پنج اجرای نقل علوی در مدح حضرت علی (ع) و ۲ منقبت خوانی همزمان با میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.

وی افزود: در این جشنواره که به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق (ع) برگزار شد منقبت خوانان برجسته از استان‌های اصفهان، قم، خرم آباد و شهرهای اراک، شازند و خمین ما را در این جشنواره یاری کردند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: نقالان حاضر در این جشنواره به موضوع معجزات و جنگ‌های حضرت علی (ع) پرداختند و نمایش‌های بسیار خوبی را برای مخاطبان اجرا کردند.

محمودی فر ادامه داد: پانزدهم و شانزدهم تیر ماه جاری نیز ۲ برنامه با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و با حضور نقالان مشهور از دیگر استان‌ها با اجراهای نقل علوی در راستای پرداختن به جهاد تبیین و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر آشنا کردن مردم به ویژه نسل جوان با علی دیروز و علی امروز است را داشتیم که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.

وی بیان کرد: مرشد و میدان دار این جشنواره را ناصر کریمی نیک برعهده داشت و علیرضا ساده از استان اصفهان، علی نوروزعلی از استان قم، مصطفی پاکدل از خرم آباد، حسین فولادی از خمین، سجاد ساجدی، مهدی دریایی و علیرضا متقی در این جشنواره به ایفای نقش پرداختند.

کد خبر 5902138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha