۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

وزش باد شدید وطوفان در شمال سیستان و بلوچستان

وزش باد شدید وطوفان در شمال سیستان و بلوچستان

زاهدان- رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی سیستان و بلوچستان از وزش باد شدید وطوفان گردوخاک در شمال استان از صبح جمعه تا شنبه پیش رو خبر داد.

علی ملاشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به صدور هشدار ۲۳ سطح نارنجی هواشناسی در استان، اظهار کر: بر اساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از صبح جمعه تا صبح شنبه ۱۴ تا ۱۵ مهرماه جاری، وزش باد شدید و گردوخاک، نقاط مستعد طوفان گردوخاک برای مناطق شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی این مدت، احتمال افزایش غبار و باد و گرد و خاک به همراه کاهش موقتی دما برای زاهدان و مناطق مرکزی و جنوبی و نوار شرقی و غربی استان وجود دارد.

وی خطاب به هم استانی حاضر در شمال استان، توصیه کرد: به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه کرده و از ترددهای غیر ضروری در فضای باز در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود.

ملاشاهی اضافه کرد: رعایت حداکثری مقررات رانندگی در جاده‌های زابل_ نهبندان، زاهدان _زابل، زاهدان_ بم در نظر گرفته شود، از کار در ارتفاع پرهیز و از گلخانه‌ها محافظت کرده و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

کد خبر 5902414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha