۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۸

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت:

سالانه ۱.۳ میلیارد دلار پوشاک به کشور قاچاق می‌شود

سالانه ۱.۳ میلیارد دلار پوشاک به کشور قاچاق می‌شود

شهرکرد_مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق اعلام مراکز رسمی سالانه ۱.۳ میلیارد دلار پوشاک به کشور قاچاق می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن گرجی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه صنایع بسیار خوبی در حوزه نساجی در این استان وجود دارد، اظهار کرد: بخش زیادی از الیاف و نخ مورد نیاز کشور در واحدهای نساجی این استان تولید می‌شود.

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: برخی واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری در حوزه نساجی در خاورمیانه منحصر به فرد هستند.

وی با بیان اینکه زنجیره ارزش صنایع نساجی در چهارمحال و بختیاری در حوزه پوشاک و بافندگی مورد توجه قرار نگرفته است، خاطرنشان کرد: اگر زنجیره ارزش این محصولات در استان کامل شود، ارزش افزوده بالایی را در تولید شاهد خواهیم بود.

گرجی با تاکید بر اینکه قاچاق پوشاک فعالان این حوزه در کشور آزار می‌دهد، گفت: طبق اعلام مراکز رسمی سالانه ۱.۳ میلیارد دلار پوشاک به کشور قاچاق می‌شود، باید دستگاه‌های ذیربط به‌طور جدی به حوزه برخورد با عرضه پوشاک قاچاق ورود کنند، در غیر این صورت دستاوردها در این حوزه را از دست خواهیم دید.

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حمایت از تولید پوشاک ایرانی و اسلامی در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد، یادآور شد: با توجه به اینکه واحدهای تولیدی در این حوزه کوچک هستند و نمی‌توانند اعتبارات قابل توجهی را جذب کنند.

وی تاکید کرد: درصدد هستیم تا شبکه فراگیری برای تولید پوشاک ایرانی- اسلامی تولید کنیم، در گذشته کمک‌هایی در قالب تسهیلات به این واحدها اعطا شد، ما پوشاک ایرانی و اسلامی را کالای فرهنگی لحاظ می‌کنیم.

کد خبر 5902420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha