۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۰

استاندار زنجان:

انجام برخی از امور نیاز به بودجه ندارد

انجام برخی از امور نیاز به بودجه ندارد

زنجان-استاندار زنجان تاکید کرد: انجام برخی امور و کارها نیاز به بودجه ندارد اما باز شاهد تحقق نیافتن این امور هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر ، حسن افشارچی صبح پنج‌شنبه در کارگروه سلامت، بانوان و خانواده که در استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه انجام و تحقق برخی امور نیاز به بودجه ندارد، گفت: دلیل اینکه این گونه کارها با وجود اینکه نیاز به بودجه ندارد اما باز هم محقق نمی‌شود، این است که هیچ‌گونه انگیزه و حسی برای انجام آن کار وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در خصوص آسیب‌های اجتماعی باید ابتدا به ساکن موضوع مهمی چون محرومیت‌زدایی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: نمونه بارز اهتمام به محرومیت‌زدایی در استان را می‌توان در مورد کوی فلسطین اشاره کرد؛ چرا که معتقدیم با محرومیت‌زدایی از این منطقه گام بلندی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برخواهیم داشت.

این مسئول با یادآوری اینکه نکته مهم در خصوص آسیب‌های اجتماعی نحوه برخورد با این آسیب‌ها بوده و باید بر اساس اولویت نسبت به حل و فصل آن اقدام کنیم، اظهار کرد: اگر در خصوص رفع آسیب‌های اجتماعی با این نگاه اقدام کنیم، بی‌تردید نگاه‌مان به سمت آسیب‌هایی که استان در آن زمینه رتبه‌های بالای کشوری را در اختیار دارد، معطوف خواهد شد.

استاندار زنجان، اولویت‌بندی آسیب‌های اجتماعی را یک ضرورت انکارناپذیر در راستای تسریع در کاهش این آسیب‌ها برشمرد و اذعان کرد: اولویت‌بندی آسیب‌های اجتماعی منجر به احصای کارشناسی آسیب‌ها و رسیدگی دقیق نسبت به آن‌ها خواهد شد.

افشارچی در ادامه این جلسه با انتقاد از نبود برنامه در ساختارهای فرهنگی، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه امروز شاهد حجم زیادی از متولیان فرهنگی در کشور و به تبع آن در استان هستیم اما متاسفانه هیچ‌گونه تمرکزی بر روی کارهای فرهنگی نداشته و این بدان معنی است که به همان میزان که در زمینه ایجاد ساختار قوی عمل کرده‌ایم، در خصوص این ساختارهای فرهنگی برنامه مدونی نداشته‌ایم.

وی ضمن برگزاری مطلوب فرهنگی در استان، افزود: در ماه محرم امسال شاهد برگزاری مراسم عزاداری با معیارهای انسانی و مطلوب بودیم و زنجان یک بار دیگر جایگاه خود را در برگزاری چنین مراسمی به منصه‌ظهور گذاشت. همچنین برگزاری مطلوب جشن‌های دهه اول ماه ربیع‌الاول نیز باعث ایجاد نشاط اجتماعی در هم‌استانی‌ها شد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان همچنین با اشاره به عملکرد ورزشکاران زنجانی اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو چین، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا به امروز شاهد عملکرد خوب ورزشکاران زنجانی در این آوردگاه بزرگ بودیم و همین مسئله باعث ایجاد نشاط و شادی در دل مردم استان شد که به نوبه خود از همه ورزشکاران مدال‌آور قدردانی می‌کنیم.

کد خبر 5903395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha