۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۶

استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

لزوم فعالیت‌های رسانه‌ای بیشتر برای معرفی حضرت علی بن باقر (ع)

لزوم فعالیت‌های رسانه‌ای بیشتر برای معرفی حضرت علی بن باقر (ع)

کاشان - استاد حوزه و دانشگاه گفت: لازم است فعالیت‌های رسانه‌ای بیشتری برای معرفی حضرت علی بن باقر (ع) انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدحسین حسینی قمی پیش از ظهر جمعه در مراسم سنتی جهانی قالیشویان مشهد اردهال کاشان اظهار داشت: حضرت علی بن باقر (ع) فرزند بلافصل امام معصوم بوده‌اند که از جانب پدر بزرگوارشان برای ارشاد و راهنمایی مردم به منطقه کاشان آمدند.

وی با اشاره به اینکه امامزادگان به پنج دسته مختلف تقسیم می‌شوند، ابراز داشت: برخی از امامزادگان از مسیر امام معصوم دور شدند که این افراد همانند جعفر کذاب سابقه تاریکی در تاریخ دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه برخی دیگر از امامزادگان ضمن تبعیت از سیره و راه و روش امامان معصوم ولی متأسفانه نام و نشانی از آنها وجود ندارد، تصریح کرد: دسته سوم امامزادگان افرادی بودند که ضمن تبعیت از راه امامان معصوم نام و نشانی از آنها موجود است.

وی گفت: دسته چهارم از امامزادگان افرادی بوده‌اند که علاوه بر احراز دسته سوم، امامان معصوم درباره زیارت آنها فرمایشاتی داشته‌اند که از این جمله می‌توان به امامزاده عبدالعظیم اشاره کرد.

حجت الاسلام حسینی قمی افزود: دسته پنجم از امامزادگان افرادی بوده‌اند که علاوه بر شرایط دسته چهارم برای آنها زیارت نامه هم وارد شده است که از آن جمله به حضرت ابوالفضل (ع) می‌توان اشاره کرد.

وی با اشاره به جایگاه رفیع امامزاده حضرت علی بن باقر (ع) گفت: این حضرت یکی از امامزادگانی است که واجب التعظیم و سفارش‌های زیادی از طرف بزرگان برای زیارت ایشان وارد شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از مردم کمتر با این حضرت آشنا هستند، تاکید کرد: لازم است فعالیت‌های رسانه‌ای بیشتری برای معرفی حضرت علی بن باقر (ع) انجام شود.

وی با بیان اینکه وجود حرم مطهر حضرت علی بن باقر (ع) در مشهد اردهال باعث خیر و برکت برای منطقه است، خاطرنشان کرد: این یک افتخار بزرگ برای مردم منطقه است که باید برای آن تبلیغ کرد.

حجت الاسلام حسینی قمی با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم قالیشویان گفت: با این وجود برای تبلیغ و فعالیت‌های رسانه‌ای باید اقدامات زیادی انجام شود.

کد خبر 5904022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha