۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۲

امام جمعه موقت شهرکرد مطرح کرد؛

رهایی از رژیم صهیونیستی آرزوی دیرینه مسلمانان

رهایی از رژیم صهیونیستی آرزوی دیرینه مسلمانان

شهرکرد_امام جمعه موقت شهرکرد گفت:امید است ملت و اُمت اسلام به آرزوی دیرینه خود که رهایی از رژیم صهیونیستی بوده، دست یابند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با اشاره به ارتباط و عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی مطرح کرد: همان‌گونه که کلمات امام راحل ارشادکننده، امیدبخش و تقویت‌کننده بود، فرمایشات خلف صالح ایشان نیز الهی و امیدبخش است. روحیه فعلی برخی از این کشورها به خاطر ضعف ایمان است که در مواجهه با یک نیروی قوی شکل‌گرفته و موجب ناامیدی آن‌ها شده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند رژیم صهیونیستی به‌زودی نابود می‌شود، البته این موضوع وعده قرآن کریم هم بوده که بیان‌شده اگر خدا را یاری کنید خدا نیز شمارا یاری خواهد کرد، بنابراین می‌توان گفت رژیم اشغالگر قدس رژیم غاصبی است که عاقبتی نخواهد داشت.

فاطمی بیان داشت: برخی از رهبران گذشته کشورهای عربی مقابل رژیم صهیونیستی ایستادند، ولی اکنون چنین رهبرانی وجود ندارند.

وی تصریح کرد: تفاوت رهبر ما و رهبران کشورهای عربی در همین قدرت ایمان و باور به تقدیر الهی است.

خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد بیان کرد: اکنون مردم فلسطین بیدار شده و پا به صحنه گذاشته و خواب را از چشم صهیونیست‌ها ربوده‌اند که امید است ملت و اُمت اسلام به آرزوی دیرینه خود که رهایی از رژیم صهیونیستی بوده، دست یابند.

فاطمی در خصوص برگزاری مراسم ترحیم در حسینیه‌ها و مساجد تأکید کرد و گفت: برخی از افراد تلاش می‌کنند تصویر متوفی را بالا یا روی سنگ‌قبر حک کنند که این مسئله بافرهنگ اسلام، دینی و قرآنی مطابقت نداشته و جلوه مناسبی ندارد که لازم است به این مسائل توجه شود، مراسم اموات بهتر است در مساجد و حسینیه‌ها برگزار شود چراکه در قبرستان به خاطر ازدحام مشکلاتی به وجود می‌آید و مراسم درشان اموات اجرا نمی‌شود.

وی همچنین افزود: در روایاتی از پیامبر اکرم (ص) آمده است که هرکس که بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است، از دیدگاه شیعیان این موضوع روشن و مشخص‌شده اما از دیدگاه دیگر مسلمانان این مسئله حل‌نشده است و نمی‌توانند بیان کنند که منظور از امام زمان کیست.

حجت‌الاسلام فاطمی در پایان هفته نیروی انتظامی را ارج نهاد و از تلاشگران این عرصه قدردانی کرد و گفت: وجود مقدس امام مایه خیر، برکت و سعادت است و به درخواست و دعای ایشان مشکلات، گرفتاری‌ها و معضلات برطرف می‌شود، از طرفی مردم از پیامبر خاتم سوال کردند آیا شیعیان از امام زمان که غایب است بهره‌مند می‌شوند پاسخ داد بله به همان خدایی که مرا به پیامبری برگزید، شیعیان از وجود امام غایب خود بهره‌مند و روشنایی را دریافت می‌کنند، بنابراین هرکسی بیش‌تر توجه و خدمت کند، بیش‌تر از وجود ایشان بهره‌مند خواهد شد.

کد خبر 5904155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha