۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۳

رئیس دومای دولتی روسیه خبر داد؛

مسکو احتمالا معاهده ممنوعیت آزمایش‌های هسته‌ای را لغو می‌کند

مسکو احتمالا معاهده ممنوعیت آزمایش‌های هسته‌ای را لغو می‌کند

پس از اظهارات رئیس‌جمهور روسیه، رئیس دومای دولتی این کشور هشدار داد که مسکو به‌سرعت در حال حرکت به سمت لغو تصویب معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پس از آنکه «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه احتمال ازسرگیری آزمایش‌های هسته‌ای را مطرح کرد، «ویاچسلاو ولودین»، رئیس دومای دولتی روسیه امروز جمعه هشدار داد که مسکو به‌سرعت در حال حرکت به سمت لغو تصویب معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای (CTBT) است.

وی با بیان اینکه وضعیت ژئوپلتیکی در جهان تغییر کرده و آمریکا و اروپا جنگی را علیه روسیه به‌راه انداخته‌اند تأکید کرد پس از اظهارات رئیس‌جمهور روسیه، نمایندگان پارلمان به‌سرعت لغو معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را بررسی خواهند کرد.

پوتین روز پنجشنبه گفت دکترین هسته‌ای روسیه - که شرایط فشاردادن دکمه هسته‌ای را مشخص می کند - نیازی به به روزرسانی ندارد، اما او هنوز آماده نیست بگوید آیا مسکو نیاز به از سرگیری آزمایش های هسته ای دارد یا نه.

رئیس دومای دولتی روسیه می‌گوید مسکو هم می‌تواند مانند آمریکا عمل کند که این معاهده را امضاء کرده ولی آن را تصویب نکرده است.

به ادعای رویترز اظهارات پوتین و ولودین حاکی از آن است که روسیه به طور جدی در حال بررسی لغو تصویب معاهده است که انفجارهای هسته ای را توسط همه و در همه جا ممنوع می کند.

ولادیمیر پوتین پنجشنبه در نشست باشگاه گفت‌وگوی بین‌المللی والدای اعلام کرد: روسیه ممکن است تصویب معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را پس بگیرد، زیرا ایالات متحده این سند را تصویب نکرده است؛ این موضوع در حوزه کار دومای دولتی است.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه افزود که «اقدامات روسیه در این عرصه باید رفتاری آینه‌ای در برابر آمریکا داشته باشد؛ زمانی که دولت‌ها این معاهده را امضا کردند، ما این را تصویب هم کردیم اما آمریکا چنین نکرد؛ از نظر تئوری، امکان پس گرفتن تصویب وجود دارد.

کد خبر 5904209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha