۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۰

رئیس دانشگاه اصفهان:

باید چالش‌های جامعه را به روش علمی حل کرد

باید چالش‌های جامعه را به روش علمی حل کرد

اصفهان-رئیس دانشگاه اصفهان گفت: در واقع چالش‌های موجود را باید از طریق روش‌های علمی مورد بررسی قرار داد و در ادامه با بررسی و در نهایت تجویز نسخه برای سیاستمداران فعالیت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین هرسیج ظهر شنبه در نشست مشترک دانشگاه اصفهان با هیئت بلندپایه وزارت آموزش عالی مالزی، اظهار کرد: حدود دو ماه از سفر پروفسور عبدالرزاق بن احمد از دانشگاه اصفهان می‌گذرد که پس از آن تسهیلات لازم برای استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه اصفهان و دانشگاه‌های مالزی مهیا شد.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های وزارت علوم، تقویت دیپلماسی و مرجعیت علمی و بین‌المللی است، تصریح کرد: دیپلماسی علمی در واقع رابطه‌ای دوسویه بین دانشمندان و دیپلمات‌ها خواهد بود که منجر به تقویت همکاری‌های علمی و بین‌المللی می‌شود.

رئیس دانشگاه اصفهان معتقد است که برای گسترش این روابط باید نیازها توسط اساتید و نخبگان دانشگاهی بین دو کشور ایران و مالزی شناسایی شود و سپس زمینه فعالیت‌های آموزش و پژوهشی فرهنگی بین دانشگاه این دو کشور بزرگ صورت پذیرد.

وی ادامه داد: در واقع چالش‌های موجود را باید از طریق روش‌های علمی مورد بررسی قرار داد و در ادامه با بررسی و در نهایت تجویز نسخه برای سیاستمداران فعالیت شود و خود را نباید جدای از سرنوشت کشور بدانیم و انتظار ما و جامعه از دانشمندان این است به حل معضلات کمک کنند.

هرسیج خاطر نشان کرد: برای احیای تمدن اسلامی دانشگاه‌ها نقش اساسی و پیشتازی مبتنی بر عدالت دارند و دانشگاه اصفهان با اتخاذ این دو رویکرد تمام فعالیت‌های خود را به جامعه محوری و تمدن‌سازی سوق داده است.

وی با بیان اینکه در این راستا توافق شده که میز جنوب شرقی اصفهان در دانشگاه اصفهان به عنوان هاب در نظر گرفته شود، گفت: امیدواریم سبد دانشجویان آسیای جنوب شرقی در ایران و اصفهان افزایش یابد البته آمادگی اعزام دانشجو نیز داریم.

رئیس دانشگاه اصفهان افزود: نباید به امضای تفاهم‌نامه‌ها اکتفا کنیم و تفاهم‌نامه‌ها باید با توجه به چالش‌ها عملیاتی و اجرایی شود و پردیس بین‌الملل بین دانشگاه اصفهان و دانشگاه‌های مالزی می‌تواند تحقق عینی پیدا کند.

تعاملات خاورمیانه و آسیای شرقی افزایش یابد

عبدالرزاق بن احمد، رئیس مؤسسه خدمات جهانی آموزش مالزی در ادامه اظهار کرد: امضای تفاهم‌نامه‌ها فرصتی بین ایران و مالزی است. وزیر علوم مالزی در این زمینه و توسعه علمی کمک‌های زیادی انجام داده است. وی به ایران علاقه زیادی دارد. ایران و مالزی بخش مهمی از امت اسلامی هستند.

وی افزود: خاورمیانه منطقه مهمی است که تأثیر زیادی بر جهان اسلام دارد و باید با تغییرات هم قدم باشیم. باید کمک کنیم تعاملات بین خاورمیانه و آسیای شرقی توسعه پیدا کند و فرصتی برای دیپلماسی مردمی ایجاد شود. اسلام اساس باورهای ما است و در زمینه‌های مختلف می‌توانیم توسعه داشته باشیم. دانشگاه‌های ایران بسیار پیشرو هستند.

کد خبر 5904887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha