۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۴۳

دبیر ستاد اجرایی کنگره ملی شهدای همدان مطرح کرد؛

برگزاری کنگره‌های شهدا بهترین راه برای ترویج فرهنگ شهادت است

برگزاری کنگره‌های شهدا بهترین راه برای ترویج فرهنگ شهادت است

همدان-دبیر ستاد اجرایی کنگره ملی شهدای همدان گفت:برگزاری کنگره‌های شهدا، بهترین راه برای ترویج فرهنگ شهادت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار مهدی فرجی شامگاه شنبه در دهمین کارگاه آموزشی دبیران کنگره شهدای سراسر کشور اظهار کرد: در ابتدا کمیته‌های ۲۳ گانه ستاد اجرایی کنگره شهدای استان همدان را در ساختمانی که برای این رویداد ملی تحویل گرفته بودیم، مستقر کردیم.

وی افزود: دبیرخانه دائمی ستاد اجرایی کنگره شهدا دارای ۲۳ کمیته است که هر یک از کمیته‌ها بر حسب مسئولیت محوله وظیفه تخصصی خود را انجام می‌دهند و این دبیرخانه در مرکز استان مستقر است.

دبیر ستاد اجرایی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان با اشاره توجه به کار رسانه‌ای، جمع‌آوری اطلاعات و کارهای تبلیغاتی گفت: یکی از کارهای مهم ما سرکشی از خانواده شهدا بوده نزدیک به هفت ماه روی این کار کردیم که برای ماندگاری این سرکشی‌ها چه قدمی برداریم.

مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) خاطرنشان کرد: هیأت محتوایی کنگره متشکل از ۱۲ استاد و فرهیخته نظرات مختلفی ارائه دادند و روی ۱۲۰ نوع هدیه از استان‌های مختلف از جمله هدایایی مثل صنایع دستی کار شد، اما در نهایت به نشان سرو رسیدیم که رهبر معظم انقلاب هم این نشان را هنرمندانه توصیف کردند.

دبیر ستاد اجرایی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان با بیان اینکه طراحی نشان سرو کار بسیار سنگینی بود، بیان کرد: برخی از عکس شهدا به علت قدیمی بودن نیازمند استفاده از هوش مصنوعی و کارهای گرافیکی بود که در این رابطه دانشجویان و دوستان هنرمند ورود پیدا کردند.

سردار فرجی عنوان کرد: در طول این مدت برخی از هجمه‌های دشمن به سمتی بود که برای این کنگره هزینه‌های هنگفتی داشته‌ایم، در شرایطی که هیچ‌گونه فشاری از بابت برگزاری کنگره برای مردم نداشتیم و به شدت دارای محدودیت اعتبار هم بودیم، اما به طور قطع شهدا در برگزاری این کنگره یاریگر ما بودند.

وی با اشاره به تعامل با دستگاه ورزش استان گفت: رویدادهای مختلفی در حوزه ورزش داشتیم و اخیراً یک دوره مسابقه فوتبال برگزار شد که در آن بیش از ۳۰۰ بازیکن ۹۰ روز درگیر مسابقات بودند که اتفاق خوبی بود.

مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) با بیان اینکه ستادهای شهرستانی را به بهترین شکل فعال کردیم تا خارج از کنگره برنامه‌ای برگزار نشده و با ستاد اجرایی هماهنگ باشند، گفت: برگزاری یادواره در شهرستان‌های استان مربوط به اقشار مختلف یکی از اتفاقات خوب بود.

سردار فرجی خاطرنشان کرد: سعی کردیم مساجد فعال را در کنگره درگیر کار کنیم ضمن اینکه با هیأت‌های مذهبی هم تعامل خوبی داشته و هشت هزار عکس شهید چاپ شد تا در ایام اربعین، افراد حاضر در این رزمایش بزرگ عکس‌ها را به همراه داشته باشند.

دبیر ستاد اجرایی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان در پایان با تقدیر از شهرداری همدان، دستگاه‌های اجرایی و ادارات، عنوان کرد: برخی نهادها حمایتی همه‌جانبه از کنگره داشتند که باید نهایت قدردانی را از آنها داشته باشیم.

کد خبر 5905311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha