۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۵

امین حسین رحیمی:

تلاش دولت و دستگاه قضا کمک به رفع مشکلات و داشتن پلیسی مقتدر است

تلاش دولت و دستگاه قضا کمک به رفع مشکلات و داشتن پلیسی مقتدر است

وزیر دادگستری با بیان اینکه پلیس به‌لحاظ امکانات، بودجه و ابزار کشف حقیقت در مضیقه است، گفت: تلاش دولت و دستگاه قضا کمک به رفع مشکلات و داشتن پلیسی مقتدر و سلامت است.

به گزارش امین حسین رحیمی با حضور در محل فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ (فاتب) با فرماندهان و نیروهای مستقر در این مرکز دیدار کرد.

وزیر دادگستری در این دیدار با تبریک هفته نیروی انتظامی و در سخنانی با اشاره به نقش بسزا و اثرگذار نیروی انتظامی در حفظ و ارتقای امنیت کشور گفت: رئیس قوه قضائیه بر امنیت قضائی در جامعه تاکید دارد و نقش نیروی انتظامی به عنوان ضابط در این زمینه بسیار مهم و محوری است.

رحیمی تصریح کرد: پلیس به‌عنوان حافظ نظم عمومی، وظایف متنوع و زیادی به‌عهده دارد که نقش ضابط در این میان با توجه به ارتباط مستقیم و مؤثر با ایجاد امنیت قضائی در جامعه که منجر به احساس آرامش مردم می‌شود، بسیار مهم است.

وی گفت: منظور از امنیت قضائی همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این است که مردم، قوه قضائیه را ملجا و پناهگاه خود بدانند و اگر به کسی ظلم شد به پلیس و نیروی انتظامی به‌عنوان نقطه امیدی برای احقاق حق خود نگاه کرده و احساس بی‌پناهی نکند، نقش پلیس در این زمینه بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وزیر دادگستری اظهار کرد: هرچند عامه مردم و جامعه به قانون تمکین می‌کنند، اما پلیس باید به‌گونه‌ای رفتار کند که موجبات آرامش‌خاطر مردم در جامعه فراهم آید، امنیت قضائی در کشور ما برقرار است باید تلاش کنیم با هم‌افزایی و همکاری این حس امنیت را گسترش داده و تثبیت کنیم.

رحیمی گفت: پلیس به‌لحاظ امکانات، بودجه و ابزار کشف حقیقت در مضیقه است و کمبودهایی وجود دارد، باید تلاش کرد این کمبودها جبران شود، تلاش دولت و دستگاه قضائی کمک به رفع مشکلات و داشتن پلیسی مقتدر و سلامت است.

سردار محمدیان، رئیس پلیس تهران بزرگ نیز در این دیدار، پلیس را مایه آرامش و امنیت جامعه و خادم مردم برشمرد و گفت: همه تلاش و استعداد خود و همکارانم در جهت حفظ امنیت جامعه و اجرای قانون و مقررات صرف می‌شود.

وی اظهار کرد: به‌عنوان ضابط قوه قضائیه، تثبیت و گسترش امنیت قضائی را امری مهم و اثرگذار در مجموعه وظایف پلیس مدنظر داریم.

کد خبر 5906174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha