۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۹:۱۳

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان هامون خبر داد؛

کسب مقام اول جشنواره نان توسط «سیاه چادر هامون»

کسب مقام اول جشنواره نان توسط «سیاه چادر هامون»

زابل- رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان هامون گفت: در آئین اختتامیه جشنواره ملی نان که در کرمان برگزار شد «سیاه چادر شهرستان هامون» مقام اول پخت نان را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم شهرکی شمال صبح امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: نخستین جشنواره ملی نان با حضور ۲۱ استان در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۴ مهرماه و با حضور صنعتگرانی از سیستان و بلوچستان برای طبخ نان تافتون، تجگی و چلبک با هدف معرفی نان‌های سرزمینی در محل بوستان شورای شهر کرمان برگزار شد.

وی اضافه کرد: نان در سبد خانوار نقش مهمی دارد و با انجام چنین رویدادهایی می‌توان به افزایش مطالبه مردمی از نانوایی‌ها برای پخت و تهیه نان سالم امیدوار شد.

شهرکی شمالی ادامه داد: روز گذشته در آئین اختتامیه جشنواره ملی نان که با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، معاون وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان در شهر کرمان برگزار شد، «سیاه چادر شهرستان هامون» مقام اول پخت نان را در بین ۲۱ استان کشور به خود اختصاص داد.

وی گفت: شرکت کنندگان در این جشنواره با ارائه نان‌های سنتی و محلی شهر خود به گونه‌ای فرهنگ آن شهر را به بازدیدکنندگان از جشنواره معرفی کردند.

کد خبر 5906523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha