۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۹:۵۷

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

برداشت بیش از ۲ هزار تن نخود و عدس در چهارمحال و بختیاری

برداشت بیش از ۲ هزار تن نخود و عدس در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد_مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال حدود ۳ هزار هکتار در استان به زیر کشت نخود و عدس دیم رفت که از این سطح حدود ۲ هزار و ۱۰۰ تن محصول برداشت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله سعیدی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: عملیات برداشت حبوبات در سطحی حدود ۱ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی زارعی آبی و دیم این استان در مراحل پایانی خود قرار دارد.

وی افزود: امسال حدود ۳ هزار هکتار در چهارمحال و بختیاری به زیر کشت نخود و عدس دیم رفت که از این سطح حدود ۲ هزار و ۱۰۰ تن محصول برداشت شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین از هر هکتار از اراضی که زیر کشت انواع لوبیای چیتی، قرمز و سفید بود، به صورت میانگین حدود ۲ هزار و ۴۵۰ کیلوگرم دانه لوبیا برداشت شده است.

سعیدی عنوان کرد: مقدار عملکرد محصول لوبیا در چهارمحال و بختیاری حدود ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن و در مجموع عملکرد انواع محصول لوبیا در استان حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ تن است که برداشت شده است.

وی خاطرنشان کرد: شیوه عملیات برداشت حبوبات در چهارمحال و بختیاری به دو شکل مکانیزه و دستی است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی که در سال زراعی ۱۴۰۱ وجود داشت و وضعیت قابل قبول آب در بخش کشاورزی، میانگین عملکرد محصول لوبیا در استان حدود ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد که نسبت به سال گذشته که حدود ۲۰ هزار تن بوده است، ۳ هزار و ۵۰۰ تن افزایش تولید داشتیم.

کد خبر 5906652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha