۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۵

سرپرست جهاد دانشگاهی اردبیل خبر داد؛

درمان موفقیت‌آمیز ۲۸۰۰ زوج نابارور در مرکز ناباروری قفقاز اردبیل

درمان موفقیت‌آمیز ۲۸۰۰ زوج نابارور در مرکز ناباروری قفقاز اردبیل

اردبیل- سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: تاکنون درمان بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ زوج نابارور در مرکز درمان ناباروری قفقاز موفقیت‌آمیز بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسام رسولی بعد از ظهر سه‌شنبه در جلسه هم‌اندیشی با رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل، اظهار کرد: امروز روح مردمی از برنامه‌ها و مناسبت‌های مذهبی کم‌رنگ شده و این برنامه‌ها، رویکرد دولتی پیدا کرده، بنابراین ضروری است دولت طوری برنامه‌ریزی کند که مردم دوباره به صحنه برگردند و مشارکت مردم در برنامه‌های فرهنگی، ملی و مذهبی مانند گذشته بیشتر شود.

وی به زمینه‌های همکاری و هم‌افزایی ما بین جهاد دانشگاهی و شواری هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اشاره کرد و گفت: با عنایت به اینکه فعالیت‌های مذهبی، ملی و فرهنگی جز رسالت‌های ۲ مجموعه است، بنابراین همکاری و هم‌افزایی در خدمت‌رسانی به جامعه امکان‌پذیر است.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اشاره به فعالیت مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در این نهاد انقلابی تصریح کرد: مرکز ایسپا با پشتوانه قوی علمی تلاش می‌کند صدای مردم باشد و این کار از طریق سنجش مستمر دیدگاه‌های مردم در موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و… انجام می‌شود که آثار مثبت و منفی خدمات و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی را از نظرگاه مردم شناسایی در اختیار مراجع مربوطه قرار می‌دهد.

رسولی تاکید کرد: متأسفانه در جامعه ما، مدیر مستقیماً در معرض افکار عمومی قرار نمی‌گیرد و فرصت برای مدیریت دیگران فراهم می‌شود، بنابراین برای تقویت ارتباط بین مردم و مجموعه حاکمیت باید تلاش کرده و از ظرفیت‌های افکارسنجی در این زمینه استفاده کنیم و نباید حضور مردم را بسنده به زمانی که ما نیاز داریم، بکنیم باید به سراغ مردم برویم و انتقادات آنها را بشنویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید مردم را در تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و نظارت مشارکت دهیم اما این اتفاق خیلی کم در جامعه اتفاق می‌افتد و معمولاً از مردم غافل هستیم.

رسولی اضافه کرد: این واقعیت است که حاکمیت، دولت و دستگاه‌های اجرایی وظایف خود را انجام می‌دهند اما از دید مردم باید این فعالیت‌ها و خدمات نیز سنجیده شود باید روی مردم سرمایه‌گذاری کرده، بررسی کنیم که مردم از چه خدماتی رضایت دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون درمان بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ زوج نابارور در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل موفقیت‌آمیز بوده است، بیان کرد: این مرکز برای استحکام خانواده‌ها و جوانسازی جمعیت که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، تلاش کرده است.

رسولی فعالیت در زمینه سلول‌های بنیادی و ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزاد را از فعالیت‌های دیگر این نهاد انقلابی عنوان کرد و ادامه داد: خون بند ناف مملو از سلول‌های بنیادی خون‌ساز است که در بیماری‌هایی که منشأ خونی دارند همچون انواع سرطان خون، تالاسمی، کم‌خونی‌های مادرزادی و… با استفاده از سلول‌های بنیادی خون بند ناف قابل درمان هستند.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل ایجاد مرکز صنایع خلاق فرهنگی را اولویت اصلی در معاونت فرهنگی عنوان کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد در این مرکز در زمینه فناوری‌های نوین از جمله انیمیشن، تولید اپلیکیشن فرهنگی - مذهبی، بازی‌ها و… فعالیت کنیم چرا که کشورهایی که فناوری‌های نوین از جمله انیمیشن و گیم را در دست دارند، توانستند جوانان را نیز در دست بگیرند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در این نشست با اشاره به راه‌اندازی هیئت اندیشه‌ورزان در این اداره کل یادآور شد: این هیئت با حضور اساتید و بزرگان دانشگاهی و حوزوی فعالیت خواهد کرد که مسائل اجتماعی، مذهبی و ملی مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا زمینه تحقیق در این زمینه احصاء شود که مسئولان استان نیز از این ظرفیت استقبال کردند.

حجت‌الاسلام حسن باقری از اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و مناسبتی در حاشیه شهرها خبر داد و افزود: این برنامه‌ها با هدف ارتباط مستقیم با مردم در حاشیه شهر برگزار می‌شود که با هدف حضور مسئولان در حاشیه شهر و آشنایی و رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم به حاشیه شهر سوق داده شده است.

کد خبر 5908028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha