۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۱۸

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران خبر داد؛

صادرات ۱۴۶ هزار تن کالا به کشورهای عضو اکو

صادرات ۱۴۶ هزار تن کالا به کشورهای عضو اکو

نوشهر- سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران میزان صادرات غیرنفتی به کشورهای عضو اکو را در سال جاری ۱۴۶ هزار تن اعلام کرد.

امیر جمشیدی در گفت وگو با خبرنگار مهر افزود: طی شش ماهه نخست سال جاری به کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو از مرز ۳۳ میلیون و ۳۷۲ هزار دلار گذشت.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران با اعلام این خبر گفت: در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ صادرات غیرنفتی ایران به کشورهای عضو اکو به ۱۴۶ هزار تن رسید که سهم وزنی ۲۰ درصدی از کل صادرات گمرکات مازندران داشته است.

جمشیدی اظهار داشت: همچنین در این مدت صادرات غیر نفتی ایران به کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو از نظر ارزشی سهم ۲۴ درصدی از کل صادرات استان را نشان می‌دهد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران در خصوص آمار واردات گمرکات مازندران از کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ افزود: در این مدت میزان واردات گمرکات مازندران از کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو به ۳۹۷ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: همچنین واردات گمرکات مازندران از اکو در مدت یاد شده به ۵۰۹ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد رشد داشت.

به گفته وی، عمده کشورهای خریدار کالاهای مازندران در میان کشورهای عضو سازمان اکو طی شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ به ترتیب از کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، پاکستان، ازبکستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، افغانستان و قرقیزستان بود.

جمشیدی افزود: عمده واردات گمرکات مازندران از کشورهای سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو در مدت یاد شده به ترتیب به کشورهای ترکیه، قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، قرقیزستان و افغانستان اختصاص داشته است

کد خبر 5909271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha