۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۳

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین کردستان:

اربعین حضور شیعه و سنی در کنار هم را به نمایش گذاشت

اربعین حضور شیعه و سنی در کنار هم را به نمایش گذاشت

سنندج_ رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین گفت: در ایام اربعین کارهای فرهنگی گسترده‌ای انجام شد و مواکب اربعین باشماق، مریوان همکاری و حضور شیعه و سنی در کنار هم را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر دریایی صبح پنج‌شنبه در جلسه ستاد اربعین استان اظهار کرد: در ایام اربعین کارهای فرهنگی گسترده‌ای در عرصه محتوایی و مجازی انجام شد که فعالیت‌های اربعین را در کردستان به نمایش گذاشت.

وی با بیان اینکه اربعین امسال یک پیام داشت، افزود: در مواکبی که اهل تسنن و تشیع در کنار هم بودند وحدت بین شیعه و سنی به نمایش گذاشته بود.

دریایی تصریح کرد: در کردستان وحدت یک راهبرد است نه تاکتیک و خدمت به سیدالشهدا چیز تازه‌ای نبود و در اشعار و کتب شاعران اهل سنت از محبت و ارادت مردم به خاندان پیامبر گفته شده است.

وی اضافه کرد: امروز روایت جدیدی از کردستان به کل کشور مخابره می‌شود و ثمره اربعین نیز در ماه ربیع‌الاول دیده می‌شود.

برپایی ۹ موکب در ورودی و خروجی ویژه اربعین در مریوان
فرمانده انتظامی کردستان نیز در این جلسه گفت: ۹ موکب در ورودی و خروجی مریوان در ایام اربعین امسال تعریف شد.

سردار آزادی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه دیدار با سردار رادان فرمودند خداوند موفق‌تان بدارد و بابت حجم کارهای اربعین خسته نباشید.

وی با بیان اینکه ایشان همچنین در دیدار با مردم نیز از نیروی انتظامی تقدیر کردند، افزود: در دو روز متوالی ایشان از نیروی انتظامی و فعالیت‌های این مجموعه تشکر کردند.

‌تردد ۱۳۶ هزار نفر از طریق مرز باشماق در ایام اربعین

اسماعیل احمدی فرماندار مریوان نیز با اشاره به تردد ۱۳۶ هزار نفر از طریق مرز باشماق در ایام اربعین بیان کرد: پیگیری و اجرای مصوبات ستاد اربعین استان توسط مریوان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ کمیته در شهرستان مریوان فعال بود و هفت جلسه با ۵۷ مصوبه در این شهرستان تشکیل شد، بیان کرد: استقبال و همراهی از مقامات کشور، تهیه مستند و تولید محتوا از اربعین، پیگیری زیرساخت‌های سطح شهر برای پارکینگ در مریوان از برنامه‌های ایام اربعین مریوان بود.

احمدی عنوان کرد: برگزاری جشن نوای رحمت نیز در ایام اربعین ویژه زائران در پارک شانو مریوان برگزار شد که با استقبال همراه بود.

فرماندار مریوان یادآور شد: امسال دو استان همدان و گیلان به عنوان معین اعلام آمادگی کردند و خدمات متفاوتی ارائه دادند.

شهردار سنندج نیز در این جلسه از فعالیت‌های شهرداری در فضاسازی شهری، جدول‌گذاری، رنگ‌آمیزی، آسفالت و سایر خدمات مورد نیاز برای ایام اربعین به ارائه مواردی پرداخت.

کد خبر 5909661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha