۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۶

مدیرکل بهزیستی استان سمنان:

وجود ۳مرکز خدماتی کودکان کار در استان سمنان/۲۱۵کودک ساماندهی شدند

وجود ۳مرکز خدماتی کودکان کار در استان سمنان/۲۱۵کودک ساماندهی شدند

سمنان- مدیرکل بهزیستی استان سمنان از وجود سه مرکز خدماتی کودکان کار در استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری، شش کودک به صورت خود معرف در این مراکز پذیرش شدند.

محمود منطقی به مناسبت هفته جهانی کودک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه سه مرکز خدماتی کودکان کار و خیابانی در استان سمنان فعال است، ابراز داشت: این مراکز شامل دو مرکز حمایتی و آموزشی به نام حامی و هانی و یک مرکز شبانه روزی با اقامت ۲۱ روزه موقت هستند.

وی ضمن بیان اینکه طی شش ماهه نخست سال جاری شش کودک در مرکز کودکان کار و خیابانی مورد پذیرش قرار گرفتند، افزود: این کودکان توسط اورژانس اجتماعی و نیروی انتظامی به این مراکز معرفی شدند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه طی شش ماهه نخست سال جاری ۲۱۵ کودک کار و خیابانی شناسایی و سامان دهی شدند، ابراز داشت: این کودکان بین هفت تا هجده سال سن دارند بیشتر اتباع خارجی را تشکیل می‌دهند.

منطقی ضمن بیان اینکه ۸۲ درصد این کودکان از اتباع و مابقی ایرانی هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۹۴ درصد پسران و شش درصد دختران را شامل می‌شود.

وی افزود: در هفته کودک تلاش شد تا با انجام برنامه‌های متنوع شامل برگزاری مسابقات، اجرای جشن و برپایی نمایشگاه دستاوردهای کودکان کار و غیره با همکاری دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات خیریه این کودکان مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

کد خبر 5909679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha