۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۲

مدیر صندوق بیمه کشاورزان و روستائیان آذربایجان غربی:

۱۹۳هزارنفر در آذربایجان عضو صندوق بیمه اجتماعی روستائیان هستند

۱۹۳هزارنفر در آذربایجان عضو صندوق بیمه اجتماعی روستائیان هستند

ارومیه- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۱۹۳ هزار نفر در استان عضو این صندوق بیمه اجتماعی شدند.

سیروس محمودیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ در استان بیش از ۵۵۰ هزار نفر جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است و اگر رشد جمعیت را لحاظ کنیم، این مقدار به بیش از ۷۰۰ هزار نفر هم رسیده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون از مجموع اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی حدود یک سوم آنان را بانوان و بقیه را آقایان تشکیل می‌دهند و میانگین سنی اعضا ۴۰.۵ سال است که هم سهم بانوان پایین و هم میانگین سن اعضا بسیار بالا است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: با تدبیر دولت سیزدهم قرار است یک میلیون نفر در کشور که فاقد بیمه هستند، به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درآیند، که از این تعداد، ۴۳ هزار نفر سهم آذربایجان غربی است.

وی افزود: در بین شهرستان‌های آذربایجان غربی، ارومیه با پنج هزار و ۷۰۰ نفر و خوی با سه هزار و ۳۰۰ نفر بیمه شده جدید در جایگاه اول و دوم قرار دارند و میاندوآب بوکان و مهاباد نیز در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

محمودیان، گفت: هم اکنون در استان حدود ۶ هزار نفر حقوق ماهیانه از این صندوق دریافت می‌کنند که سه هزار و ۹۰۰ نفر خانواده‌های متوفیان، ۲ هزار نفر بازنشستگان و یک هزار و ۷۰۰ نفر از کار افتاده هستند.

وی اضافه کرد: هزینه عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به میزان ۳۰ درصد توسط بیمه شده باید پرداخت شود و بیش از ۲ برابر حق بیمه، در واقع ۷۰ درصد آن را دولت تأمین و پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه در گذشته افراد حاضر در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت به همراه برخی مشاغل خاص در این صندوق می‌توانستند عضو شوند، گفت: در حال حاضر ۳۲۰ شغل در حوزه‌های مختلف برای عضویت در این صندوق اضافه شده که به طور تقریبی همه افراد بدون بیمه را شامل می‌شود که این امر فرصت مناسبی برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه‌ای در استان به شمار می‌رود.

محمودیان با بیان اینکه یکی از مشکلات این صندوق، قطع شدن پرداخت حق بیمه از سوی برخی افراد در میانه راه عضویت است، یادآور شد: افرادی که عضو این صندوق هستند، می‌توانند سوابق خود را در صورت عضویت در صندوق‌های دیگر بیمه‌ای، انتقال دهند و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: خیرین می‌توانند به جای اهدای بسته‌های معیشتی به نیازمندان، هزینه عضویت آنان را در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر پرداخت کنند تا در صورت ازکارافتادگی و یا فوت سرپرست دیگر اعضای خانواده از مستمری آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون یک هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و یک هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی عضو این صندوق هستند و ابراز امیدواری کرد در آینده با کمک خیرین بر تعدادی اعضای این صندوق از بین مددجویان افزوده شود.

محمودیان با اشاره به مشکلات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی نیز گفت: با توجه به درآمد پایین مردم استان، بسیاری از اعضا سطح درآمدی پایین را انتخاب می‌کنند که به تبع آن پرداختی نیز پایین خواهد بود.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۱۳۸۴ با مصوبه هیأت دولت و به منظور حمایت از روستاییان و عشایر و کشاورزان در ایران تأسیس شد تا این اقشار نیز زیرپوشش حمایت‌های اجتماعی قرار گیرند

کد خبر 5909940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha