۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۸

پیش از ظهر امروز انجام شد؛

بازدید معاون وزیر نیرو از پروژه آبرسانی اردبیل

بازدید معاون وزیر نیرو از پروژه آبرسانی اردبیل

اردبیل- معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از پروژه آبرسانی اردبیل، تصفیه‌خانه و سیستم آرسنیک‌زدایی شهر اردبیل بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر جمعه در این بازدید محمد جوانبخت در ابتدا به همراه مدیران آب منطقه‌ای و آبفای استان از سد یامچی که تأمین‌کننده آب شرب اردبیل و سرعین است، بازدید کرد و در جریان عملیات احداث برج آبگیر قرار گرفت.

به گفته مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل برج آبگیر سد یامچی مراحل نهایی تکمیل را سپری می‌کند که با خرید تجهیزات مورد نیاز امکان تأمین کیفی آب اردبیل را بر عهده خواهد داشت.

علی حیدری حجم آب پشت سد یامچی را ۱۶ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: بدون تخصیص آب به بخش کشاورزی، روزانه ۳۰۰ لیتر در ثانیه برداشت آب را شاهد هستیم و امیدواریم با بارش‌های مناسبی که در شهرستان‌های نیر و اردبیل رخ می‌دهد، سطح آب یامچی ارتقا یافته و ما در فصول پیش رو مشکلی در تأمین آب شرب نداشته باشیم.

معاون وزیر نیرو همچنین از پروژه تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل و راه‌اندازی سیستم‌های مدرن برای از بین بردن جلبک و بهبود طعم و مزه آب اردبیل بازدید کرد تا امکان ارتقای کیفی آب اردبیل وجود داشته باشد.

جوانبخت همچنین از پروژه آرسنیک‌زدایی آب اردبیل که در منطقه شورابیل در حال احداث است، بازدید کرد.

در این بازدید معاون آب منطقه‌ای اردبیل به احداث این مجموعه و تصفیه‌خانه ۵۰۰ لیتر در ثانیه در این منطقه خبر داد و تصریح کرد: ما از ۲۲ حلقه چاه برای تأمین آب شرب اردبیل استفاده می‌کنیم که با توجه به بالا بودن میزان آرسنیک سعی ما بر این است تا با اختلاط رخ داده، سلامت و پایداری آب منطقه را ارتقا دهیم.

معاون وزیر نیرو همچنین از تصفیه‌خانه فاضلاب اردبیل بازدید کرده و در جریان روند توسعه این پروژه قرار گرفت که طرح ارتقای آن به ظرفیت ۱۲۳ هزار متر مکعب در حال اجرا است.

مدیرعامل آبفای استان اردبیل در این بازدید گفت: تلاش بر این است تا با خرید تجهیزات و امکانات ظرفیت تصفیه‌خانه را ارتقا دهیم که برای این امر به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

علیرضا نعمت‌سلطانی در مورد تولید پساب در استان اردبیل نیز افزود: ظرفیت تولید و تحویل پساب فاضلاب در استان ۱۲۵ هزار متر مکعب در شبانه‌روز است که ما به راحتی می‌توانیم آب مورد نیاز صنایع و سایر بخش‌ها را تأمین کنیم.

کد خبر 5910382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha