۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۹:۱۳

مهر در گزارشی بررسی کرد؛

برنامه فدراسیون بسکتبال برای همکاری با «دمیر»/ خبری از تغییر نیست

برنامه فدراسیون بسکتبال برای همکاری با «دمیر»/ خبری از تغییر نیست

اگرچه تیم ملی بسکتبال طی دو رویداد اخیر جهانی و آسیایی نتیجه قابل توجهی با سرمربی ترکیه‌ای خود کسب نکرده اما فعلا فدراسیون تصمیمی برای تغییر همکاری با او ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از حضور تیم ملی بسکتبال در جام جهانی ۲۰۲۳، فدراسیون بسکتبال «هاکان دمیر» را در راس کادر فنی این تیم قرار داد. بدین ترتیب ملی پوشان بسکتبال که در کنار مربی ایرانی صاحب سهمیه جهانی شده بودند با هدایت این مربی ترکیه ای عازم اندونزی شدند تا دیدارهای خود در جام جهانی را برگزار کنند.

از این حضور اما نه تنها همچون دوره قبل سهمیه ای بابت المپیک عاید حال بسکتبال ایران نشد بلکه بدترین عملکرد ممکن نسبت به سه دوره دیگر جام جهانی که تیم ملی در آن حاضر بود هم برای بسکتبال ایران رقم خورد.

با این شرایط بازیکنان تیم ملی بسکتبال پس از بازگشت از جاکارتا مهیای سفر به هانگژو و حضور در بازی های آسیایی شدند تا شاید پیشروی دوباره تا فینال و حداقل تکرار نایب قهرمانی، مرهمی بر زخم به جامانده از جام جهانی شود اما شاگردان هاکان دمیر نه تنها نتوانستند تا مرحله نهایی پیش بروند بلکه از حضور در جمع چهار تیم پایانی هم بازمانده و به جایگاه پنجمی اکتفا کردند.

تنها یک شکست آنهم با حداقل اختلاف امتیاز برابر فیلیپین که حالا دوپینگ بازیکن آمریکایی‌اش هم محرض شده، باعث از دست رفتن فرصت کسب سکو شد اما به هر حال بدترین عملکرد را برای تیم ملی در ادوار مختلف حضور در بازی های آسیایی را رقم زد.

برنامه فدراسیون بسکتبال برای همکاری با «دمیر»/ خبری از تغییر نیست

تیم ملی بسکتبال به عنوان نایب قهرمان دوره پیشین بازی های آسیایی عازم هانگژو شد اما به جایگاه پنجمی بسنده کرد

بدین ترتیب هاکان دمیر از دو آزمون ابتدایی نتوانست تیم ملی ایران را سربلند خارج کند با این حال فدراسیون بسکتبال مبنایی برای تغییر در روند همکاری با این مربی ترکیه‌ای ندارد در حالیکه این فدراسیون بعد از اتمام پنجره های انتخابی جام جهانی و با وجود کسب سهمیه از این پنجره ها و عدم پایان قرارداد سعید ارمغانی - سرمربی پیشین تیم ملی- به همکاری با این مربی پایان داد.

هاکان دمیر فعلا ایران نیست اما قرار است به زودی تهران بازگردد تا در مورد ادامه همکاری با فدراسیون و برنامه هایش برای حضور در رویداد بعدی مذاکرات لازم را داشته باشد. پنجره های انتخابی کاپ آسیا که از اواخر بهمن ماه آغاز می شود، نزدیک ترین رویدادی است که تیم ملی باید در آن شرکت داشته باشد و دمیر هدایت ملی پوشان را در آن بر عهده خواهد داشت چراکه کماکان با فدراسیون بسکتبال قرارداد دارد.

جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال در گفتگو با خبرنگار مهر با تایید ادامه همکاری با هاکان دمیر گفت: قرارداد همکاری با این مربی اردیبهشت گذشته به صورت یک ساله منعقد شد بنابراین با او ادامه همکاری خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: قرار است آبان یک دوره کلینیک مربیگری با حضور دمیر برگزار کنیم. بنابراین به زودی (آبان) به ایران باز میگردد تا هم این کلینیک را برگزار کند و هم برنامه های خود برای حضور در انتخابی های کاپ آسیا را ارائه دهد.

کد خبر 5910907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha