۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۷

نماینده زنجان و طارم در مجلس:

قانون ساماندهی مهاجران در دست بررسی است

قانون ساماندهی مهاجران در دست بررسی است

زنجان- نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رفت و آمد غیررسمی اتباع خارجی آسیب‌زا است، گفت: قانون ساماندهی مهاجران در دست بررسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی طاهری صبح شنبه در جمع خبرنگاران در مورد افزایش حضور افراد افغانستانی در کشور و زنجان اظهار کرد: مهاجران در دنیا می‌توانند فرصت یا تهدید محسوب شوند و هوشمندی و رصد مسئولان باید طوری باشد که به عنوان فرصت مورد استفاده قرار گیرد.

وی ابراز کرد: قوانین باید به‌گونه‌ای باشد که وضعیت این افراد را رصد کنیم و بدانیم کی و چگونه وارد کشور شده، مشغول چه فعالیتی هستند، کجا سکونت دارند و چه زمانی خارج می‌شوند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط فعلی اگر حضور مهاجران مشکل دارد ناشی از ضعف وزارتخانه‌های مختلف است که نتوانسته ایم از این ظرفیت به عنوان فرصت استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی از پارسال روی قانون ساماندهی مهاجران کار می‌کنیم، عنوان کرد: برای اینکه تهدید حضور مهاجران را برطرف کنیم، تکالیفی بر عهده مسئولان قرار دارد و باید همه اطلاعات مثل حساب مالی، هویت، رفت‌و آمد و سایر موارد برای ما شفاف باشد.

طاهری تأکید کرد: شرایطی که مهاجران به صورت قاچاق و غیررسمی می‌آیند، آسیب‌زا است و با این روش مخالف هستیم و باید جلوی آن گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه زنجان در محدوده قرمز و استان ممنوعه در پذیرش اتباع خارجی است، خاطرنشان کرد: فعلاً صد داریم زنجان را با همکاری نیروهای انتظامی قرمز نگه داریم.

کد خبر 5911183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha