۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۰

خالد قدومی مطرح کرد؛

اصحاب رسانه میراث شهدای خبرنگار فلسطینی را حفظ کنند

اصحاب رسانه میراث شهدای خبرنگار فلسطینی را حفظ کنند

نماینده حماس در ایران گفت: اصحاب رسانه میراث شهدای خبرنگار فلسطینی را که انتقال حقیقت و افشای جنایت‌های رژیم صهیونیستی بود را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، یادواره شهدای خبرنگار فلسطینی در نبردِ غزه با عنوان «منادیان الاقصی» با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی ابطحی دبیر کل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، خالد قدومی نماینده حماس در ایران، حجت الاسلام محمد حسن رحیمیان مؤسس و عضو هیأت امنا جمعیت دفاع از ملت فلسطین و اصحاب رسانه توسط معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد پیش از ظهر امروز شنبه ۲۲ مهر در خبرگزاری قدس برگزار شد.

در ابتدای این نشست مذکور ابطحی گفت: عملیات طوفان الاقصی جبهه دوست و دشمن را مشخص کرد و همه مکرها و توطئه‌ها را از بین برد. با این عملیات دشمن در معرض نابودی کامل قرار گرفته است. اگر بعد از طوفان الاقصی غزه کامل زیر آتش رژیم صهیونیستی قرار بگیرد باز این عملیات برای این رژیم جنایت کار و کودک کش غیرقابل جبران و به تعبیر امام مسلمین جهان آیت الله خامنه ای «مدظله العالی» غیر قابل ترمیم خواهد بود.

وی ادامه داد: عملیات طوفان الاقصی به دلیل چند ویژگی مهمی که دارد حائز اهمیت است. ویژگی اول این عملیات غافل گیری آن بود. مدت هاست رژیم صهیونیستی تمرکزش بر ایران بود و بعد بر کرانه باختری مشغول شد و سپس به عادی سازی روابط اش با عربستان پرداخت. به مدت ۴۰ هفته با شعار «تطمیع با عربستان هم جواب نمی هد» شنبه‌ها تظاهرات شکل گرفت. برای این عملیات دو سال آمادگی اتخاذ شد. همه تجربه‌های عملیات‌های پیشین محور مقاومت در خدمت این عملیات بود.

دبیر کل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین افزود: الهی بودن ویژگی دوم این عملیات بود. در منطقه محدود امکاناتی فراهم می‌شود و فرزندان مقاومت در مرحله اول عملیات در عرض چهارده دقیقه ۲۲ پایگاه رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار می‌دهند. سومین ویژگی طوفان الاقصی ترکیبی بودن آن است. برای اولین بار در محور مقاومت یک عملیات ترکیبی یعنی از راه‌های دریایی، هوایی، زمینی و زیر زمینی انجام شد. حتی از لحاظ رسانه‌ای هم در این عملیات برنامه ریزی شده بود؛ رزمنده حماس دوربین را در کلاه خود پیش می‌برد تا دشمن نتواند بعداً مهندسی رسانه‌ای کند. تعداد اسیران صهیونیستی در عملیات نیز بالا بود.

وی گفت: طوفان الاقصی مورد تأیید همه مردم فلسطین بود و شکست در همه ارکان دشمن وجود داشت و این ویژگی سوم آن است. رژیم صهیونیستی جامعه‌ای در حال احتضار است. با این عملیات زلزله سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی شروع شده و ادامه خواهد داشت. جمهوری اسلامی ایران را زلزله می‌خواندند و حالا سونامی این زلزله دامن اسرائیل را گرفته است.

اصحاب رسانه میراث شهدای خبرنگار فلسطینی را حفظ کنند

در ادامه یادواره شهدای خبرنگار فلسطینی در نبردِ غزه قدومی گفت: بعد از جنگ میدانی و نظامی، جنگ روایت داریم که در رأس آن ایالات متحده آمریکا قرار داد؛ به همین دلیل بزرگداشت رزمندگان رسانه‌ای اهمیت دارد. بعد از عملیات طوفان الاقصی دشمن ۸ خبرنگار را که می‌خواستند حقیقت را انعکاس بدهند و در رأس آن عکاسان خبری قرار داشتند به شهادت رساند و ۲ خبرنگار نیز مفقود شدند. اجازه ورود خبرنگاران از کشورهای مختلف را به فلسطین نمی‌دهند اما خبرنگاران غربی که اخبار دروغ منتشر می‌کنند در آنجا حضور دارند. از روز اول شکل گیری رژیم صهیونیستی آمریکا حضور داشته و از همان ابتدا بانی این رژیم جنایت کار بوده است. ما از مجاهدین زیادی برخوردار هستیم و نیاز به مجاهد نداریم اما اصحاب رسانه میراث شهدای خبرنگاران فلسطینی را که انتقال حقیقت و افشای جنایت‌های رژیم صهیونیستی بود را حفظ کنند.

وی ادامه داد: موفقیت مقاومت در این عملیات برای اسرائیل یک تهدید و خطر جدی است. نیروهای ما با طوفان الاقصی دشمن را غافل گیر کردند. ۵ هزار نفر از گردان‌های قسام در این نبرد شرکت داشتند. در طول این عملیات رزمندگان ۳ هزار و ۵۰۰ پایگاه رژیم صهیونیستی را تخریب کردند. از پهبادهایی برای تشویش اذهان رژیم صهیونیستی استفاده شد. این رژیم کودک کش تعداد اسیران، کشته شده‌ها، مفقودین و مجروحین را به صورت رسمی اعلام نمی‌کند. به صورت رسمی اعلام می‌کنم ۱۵۰ سرباز صهیونیستی اسیر شدند، ۷۵۰ نظامی و غیر نظامی مفقود هستند، بیش از هزار و ۵۰۰ نفر کشته و ۲ هزار و ۶۰۰ نفر مجروح شدند.

در پایان نماینده حماس در ایران افزود: عزت و سربلندی دستاورد مقاومت برای ما بود، این نبرد تا نابودی رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت. این یک اتفاق تاریخی و فرصت طلایی است، امت مسلمان در این جنگ شرکت کنند تا ان شاالله قدس آزاد بشود. مرزهای فلسطین باید باز بشود و کشورهای همسایه رفت و آمد داشته باشند. در سیف القدس ۴ هزار اسیر دادیم که زنان و کودکان زیر ۱۸ سال و ۶ سال بودند؛ این اسیران باید آزاد شوند.

کد خبر 5911247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha