۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۸

مدیرکل کمیته امداد گلستان:

گلستان جزو سه استان برتر کشور در جمع آوری زکات شد

گلستان جزو سه استان برتر کشور در جمع آوری زکات شد

گرگان- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گلستان گفت: گلستان جزو سه استان برتر کشور در جمع آوری و هزینه کرد زکات شد.

عیسی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: علی رغم اینکه امسال با خشکسالی مواجه بودیم پیش بینی می‌شود تا پایان امسال ۱۲۶ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شود.

وی افزود: تا کنون مبلغ ۸۲ میلیارد تومان زکات توسط مردم گلستان جمع آوری و بیش از ۷۰ درصد از عملکرد سال محقق شد.

۱۲۰۰ مبلغ شیعه و سنی مسئولیت کار فرهنگی زکات را بر عهده دارند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: استان گلستان از هزار و ۴۰۰ عامل افتخاری زکات برخوردار است که این افراد در شورای زکات شهر و روستاها نماینده جمع آوری و اجرای طرح زکات هستند.

وی با اشاره به اینکه در استان گلستان هزار و ۲۰۰ مبلغ شیعه و سنی مسئولیت کار فرهنگی زکات را بر عهده دارند، یادآور شد: مبالغی که به عنوان زکات جمع آوری می‌شود در دو بخش عمرانی و حمایتی استفاده می‌شود.

بابایی با بیان اینکه بخش عمرانی شامل ساخت فاطمیه، حسینیه، مساجد، غسال خانه، راه‌ها، معابر روستایی، روشنایی و زیر ساخت آسفالت است، اظهار کرد: بخش حمایتی هرآنچه که به معیشت فقیر ارتباط دارد مانند پوشاک، درمان، تحصیل، مسکن، سرویس بهداشتی و حتی آزادی زندانیان نیازمند را شامل می‌شود که می‌توان با جمع آوری زکات به آنها رسیدگی کرد.

وی خاطرنشان کرد: از این ۸۲ میلیارد تومان زکاتی که امسال جمع آوری شد ۹۸ درصد آن برای بحث حمایتی و ۲ درصد برای پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: به منظور تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات در بین مردم هرساله جشنواره‌ای با همین عنوان در شهرستان‌های استان برگزار می‌کنیم که تا کنون توانستیم در اکثر شهرستان استان برگزار کنیم.

۸۵ درصد از زکات جمع آوری شده در بحث حمایتی هزینه می‌شود

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته پیش بینی شد مبلغ ۹۱ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شود که این رقم به ۹۷ میلیارد تومان رسید و ۸۵ درصد این مبلغ در بحث حمایتی و ۱۵ درصد آن در بحث عمرانی هزینه شد.

بابایی با بیان اینکه استان گلستان جزو سه استان برتر کشور در جمع آوری و هزینه کرد زکات است، اظهار کرد: کلاله، گنبد، آق قلا، آزادشهر و گرگان جزو ۵ شهرستان برتر استان در جمع آوری زکات محسوب می‌شوند.

کد خبر 5911438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha