۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۰۸

مدیرکل بازرسی کردستان:

۷۹ هشدار نظارتی به دستگاه های کردستان ابلاغ شد

۷۹  هشدار نظارتی به دستگاه های کردستان ابلاغ شد

سنندج_ مدیرکل بازرسی کردستان گفت: سال قبل ۷۹ هشدار نظارتی به دستگاه های استان در زمینه ترک فعل، انجام معامله و مولدسازی ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی هواسی عصر شنبه در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه رسانه‌ها بازوان نظام اداری هستند که اطلاع‌رسانی و نظارت‌هایی که اصحاب رسانه در قالب اقناع‌سازی و آگاه‌سازی افکار عمومی انجام می‌دهند در مواردی از تدوین و انتشار مهمتر است، افزود: تلاش اصحاب رسانه استان قابل تقدیر است.

مدیرکل کردستان یادآور شد: در استان کردستان بیش از ۷۰۰ محیط بازرسی با حداقل نیرو داریم و هر بازرسی باید ۲۰ محیط بازرسی را نظارت کند و در مجموع مسائل را بررسی می‌کنیم.

هواسی بیان کرد: سال قبل ۲۱۳ گلوگاه فساد توسط سازمان بازرسی کشور شناسایی و به مجموعه دولت با ارائه راهکار تحویل داده شده است.

وی بر بستن گلوگاه‌های فساد تاکید و تصریح کرد: امسال در شش ماه اول سال بازرسی‌های متعددی انجام شد که در نتیجه ۱۴۹ گزارش اصلاحی تهیه شد.

مدیرکل کردستان بیان کرد: در خصوص فرار مالیاتی در نحوه شناسایی مالیات پزشکان و طلافروشان، ارائه تسهیلات بانکی، پروژه‌های عمرانی، در برخورد با کاربری‌ها، مهار آب‌های مرزی، تنظیم کالا، قانون خانواده و جوانی جمعیت و طرح‌های مربوط به مسکن بررسی‌هایی نیز توسط سازمان بازرسی انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: انجام تکالیف دستگاه‌های در زمینه اشتغال، نحوه محاسبه و هزینه‌کرد دولتی در معادن، نحوه بازاجتماعی شدن زندانیان، پروژه‌های تحت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، نحوه انتصابات در ادارات مشمول نظارت و بازرسی است که توسط این اداره بازرسی‌هایی صورت گرفته است.

هواسی تصریح کرد: طی ۶ ماه اول امسال در حوزه اثربخشی‌های مالی هفت هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان برای پیشگیری از تضییع حقوق مردم، جلوگیری از تحمیل هزینه‌های مازاد بر مردم و جلوگیری از زمین‌خواری و غیره انجام شده است.

وی شناسایی، پیگیری و جلوگیری از زمین خواری و تصرف اراضی ملی و شهری را از دیگر اقدامات مورد بررسی توسط سازمان بازرسی خواند و گفت: از زمین‌خواری ۹۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع اراضی شهری و ۵۴۴ هکتار اراضی ملی جلوگیری شده است.

هواسی ممانعت از تحقق ویژه‌خواری و بروز رانت به مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان، جلوگیری از تغییر کاربری و رفع مشکل ۵۰ هزار مترمربع از اراضی تحت تملک یکی از دانشگاه‌های کردستان را نیز از دیگر فعالیت‌های انجام شده عنوان کرد.

مدیرکل بازرسی کردستان همچنین با اشاره به اقدامات بانک‌های استان تصریح کرد: از عملکرد بانک‌های استان به طور کامل راضی نیستیم و باید تکالیف تعریف شده برای بانک‌ها به ویژه در حوزه جوانی جمعیت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر تعداد هشدارهای نظارتی مکاتبه شده به ادارات بیان کرد: سال گذشته ۷۹ هشدار نظارتی به دستگاه‌ها ارسال شد و امسال این تعداد تاکنون ۲۹ مورد بوده که به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

هواسی با تقدیر از حراست استان بیان کرد: در شش ماه اول امسال گزارش‌های کاملی به بازرسی اعلام شده است و همکاری مطلوبی از سوی حراست صورت می‌گیرد.

کد خبر 5911578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha