۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۸:۲۱

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران:

میزان خودکشی امسال در مازندران ۱۸ درصد کمتر شد

 میزان خودکشی امسال در مازندران ۱۸ درصد کمتر شد

ساری- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران کاهش آسیب‌های اجتماعی را راهبرد و سیاست جدی و پایدار دولت برشمرد و از کاهش ۱۸ درصدی خودکشی طی سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلگی صبح یکشنبه در جلسه کارگروه تحول فرهنگی و اجتماعی مازندران افزود: راهکار اثرگذار در مقابله با آسیب‌های اجتماعی اقدامات تحولی در حوزه فرهنگ است.

این مسئول با تاکید بر لزوم مشارکت فعال مردم و گروه‌های جهادی در روند کاهش آسیب‌های اجتماعی اضافه کرد: اجتماعی سازی رویکردهای عملیاتی دولت در کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستورکار قرار گرفت.

سلگی با اشاره به مشکلات ناشی از انواع آسیب‌های اجتماعی بویژه خودکشی، طلاق و اعتیاد یادآور شد: فرهنگ سازی با ابزارهای نوین هنری و ارتباطی و نیز تقویت امید در جامعه نقش محوری در کاهش مشکلات فرهنگی دارد.

معاون استاندار مازندران از کاهش ۱۸ درصدی آمار خودکشی در این استان طی نیمه نخست امسال خبر داد و افزود: هم افزایی و تعامل دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی در این حوزه اثربخش است.

سلگی با تقدیر از اقدامات و خدمات تحولی بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش مازندران در حوزه آسیب‌های اجتماعی بر لزوم بررسی دقیق و علمی علت گسترش و راهکارهای مقابله با انواع پدیده‌های مذموم اجتماعی تاکید کرد.

تمرکز دولت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی با رویکرد مردمی

وی نقش آفرینی دانشگاه‌ها در این حوزه پرچالش را ضروری دانست و افزود: بزودی پژوهشکده مطالعات اجتماعی در دانشگاه مازندران راه اندازی خواهد شد.

رازقی مدیر کارگروه ملی مقابله با خودکشی سازمان اجتماعی کشور نیز در این جلسه با تاکید بر رویکرد محوری دولت سیزدهم در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: وزارت کشور بر روی کاهش آسیب‌های اجتماعی با رویکرد مردمی تمرکز کرده است.

وی گفت: بدون مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های غیر دولتی مشکلات ناشی از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در کشور ساماندهی نخواهد شد.

کد خبر 5911803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha