۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۰

مدیرکل صمت خوزستان تاکید کرد؛

ضرورت راه‌اندازی صندوق ضمانت صنایع دریایی در خوزستان

ضرورت راه‌اندازی صندوق ضمانت صنایع دریایی در خوزستان

اهواز- مدیر کل صمت خوزستان به ظرفیت‌های بالای استان در حوزه صنایع دریایی گفت: تشکیل صندوق ضمانت صنایع دریایی برای حمایت از فعالان این حوزه ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا فلاح پیش از ظهر امروز یکشنبه در نشست تشکل‌های هم‌خانواده که در محل اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان برگزار شد، بیان کرد: یک میلیارد دلار به صندوق‌های ضمانت صنایع دریایی کشور اختصاص یافته و در صورت تشکیل نشدن به موقع این صندوق در خوزستان، فعالان حوزه از تخصیص اعتبار محروم می‌مانند.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی صندوق ضمانت صنایع دریایی از وزارت صمت دنبال می‌شود، گفت: ۴۸ جواز تأسیس و ۱۸ بهره بردار در حوزه صنایع دریایی خوزستان فعال هستند و ساخت لنج و تجهیزات مورد صنایع دریایی در استان بسیار رونق دارد.

فلاح با تاکید بر اولویت تأمین ارز تولیدکنندگان در خوزستان ادامه داد: ظرفیت پرداخت ارز برای واردات ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی در استان تکمیل شده و با توجه به حجم بالای واحدهای در دست احداث، باید تعداد بیشتری از ماشین آلات وارداتی به استان اختصاص یابد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اضافه کرد: تخصیص ارز به استان از محل درآمدهای صادراتی و افزایش سهمیه مواد اولیه واحدهای تولیدی از جمله مطالبات قابل پیگیری از وزیر صمت خواهد بود.

وی بر ایجاد یک بانک تخصصی صنعت در استان تاکید کرد و گفت: تشکیل این بانک به اقدامات مؤثر و تخصصی در حوزه صنعت و تولید خوزستان کمک می‌کند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در این نشست اظهار کرد: در ۲ سال اخیر سرمایه‌گذاری مؤثری در شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر با وجود منطقه آزاد اروند رخ نداده است.

علی مهدی پور با ابراز گله مندی از سرمایه‌گذاری نکردن منطقه آزاد اروند در حوزه تولید این مناطق اظهار کرد: این منطقه می‌تواند در سرمایه‌گذاری و یا جذب سرمایه گذار در شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر اقدامات موثرتری را انجام دهد.

کد خبر 5912190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha